برخورداری ۱۶۷ هزار نفر از خدمات کاروان‌های سلامت هلال احمر

احمدی با اشاره به راه‌اندازی کاروان‌های سلامت، گفت: ۹۵۰ کاروان سلامت در کشور راه‌اندازی شده که ۱۶۷ هزار نفر از خدمات آن استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، اهورا احمدی در آیین نکوداشت خدمات خیران و داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان اظهارکرد: سال گذشته جشن صدسالگی جمعیت هلال احمر برگزار شد و ما وامدار یک تاریخ ۱۰۰ ساله هستیم و به عنوان داوطلبانه‌محورترین سازمان دنیا، اتفاقات خوبی را در کشور رقم زدیم.

معاون خدمات حمایتی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت‌های این نهاد از آذرماه پارسال تا آذرماه امسال، گفت: آیین‌نامه عضویت برای نخستین بار در تاریخ صدساله جمعیت هلال احمر در این مدت تدوین شده است.

وی به توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری هم اشاره کرد و افزود: در یکسال اخیر توانستیم چهار سامانه را در حوزه داوطلبان از جمله بانک امانات، سامانه حامی و ...ایجاد کردیم. همچنین در این مدت بیش از دو میلیون و ۷۳۸ هزار خرمت داوطلبانه در کشور انجام شده است.

احمدی ادامه داد: با کمک خیران، منابع دولتی و درآمدهای اختصاصی هلال احمر ۲۸۵ میلیارد تومان به بیش از ۱۲۰ هزار نفر از نیازمندان در سراسر کشور، کمک بلاعوض ارائه شد. امسال هم سازمان برنامه و بودجه، جمعیت هلال احمر را در اولویت قرار داد و با اختصاص ۶۰ میلیارد تومان، بیش از ۲۵ هزار نفر از کمک‌های بلاعوض برخوردار شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کاروان‌های سلامت، بیان کرد: ۹۵۰ کاروان سلامت در کشور راه‌اندازی شد که ۱۶۷ هزار نفر از خدمات آن استفاده کردند. در کنار آن ۲ هزار و ۱۷۸ پروژه داوطلبی نیز در کشور اجرا شد که ۶۸۰ هزار نفر برخوردار شدند.

معاون خدمات حمایتی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: سال گذشته ۲۰۰ هزار بسته معیشتی با کمک‌های خیران و مشارکت‌های مردمی تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.  

وی اعلام کرد: از آذرماه پارسال تاکنون ۸۶۵ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی از مردم جمع‌آوری شد و این نشان می‌دهد که مردم عاشقانه کمک می‌کنند.  

کد خبر 1738269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha