مراسم تشییع شهدای گمنام باید با عزت و شکوه برگزار شود

رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان گفت: زمان و چگونگی برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام حائز اهمیت است و مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام در شهرستان شیروان بایستی با عزت و شکوه بسیار برگزار شود.

حجت الاسلام حسین تکمیلی، رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: کارکنان دستگاه های اجرایی باید در برگزاری این مراسم دخیل باشند و نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه شهدای شهرستان و شهدای گمنامی که میهمان شهرمان هستند یک برکت بزرگ محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم از کسانی که جان و حتی نام خود را دادند تا ذره ای از خاک میهن اسلامی به دست بیگانگان نیفتد به طور ویژه ای میزبانی و میهمان نوازی کنیم.

 حجت الاسلام تکمیلی عنوان کرد: امروز یکی از اولویت های جامعه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عالیقدر در مقاطع مختلف به پیشرفت انقلاب و مردم کمک کرده است.

 رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان بیان کرد: فضاسازی شهر باید به گونه ای باشد که در شان شهید بزرگوار باشد و باید با توجه به تدفین شهید در شیروان فضای متفاوتی در شهر ایجاد گردد، مردم ولایتمدار و شهید پرور شیروان ان شاالله در روز تشییع این شهید گمنام عزیز ، حضور باشکوه و تاریخی خواهند داشت.

 حجت الاسلام تکمیلی بر لزوم تشکیل کمیته های مربوطه برای برنامه ریزی و فضاسازی در روز تشییع و تدفین شهید گمنام تأکید و تصریح کرد: استفاده از بهترین فضای رسانه ای در این روز و همچنین فضاسازی با نصب بنرهایی حاوی تصاویر و یاد و نام شهدا صورت پذیرد.

 شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار گرفته است که در دوران دفاع مقدس ۶۳۶ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

خراسان شمالی مفتخر است که این هفته تا سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) میزبان پیکر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس باشد و مراسم استقبال از پیکر پاک این شهیدان در شهرستان فاروج، بام و صفی آباد، اسفراین، گرمه، راز و جرگلان، مانه، سملقان و بجنورد انجام و روز یکشنبه ۲۶ آذرماه مراسم استقبال از این شهیدان همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) در شیروان و خاکسپاری یکی از شهیدان در این شهرستان برگزار شود.

کد خبر 1738283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha