۱۴۵ میلیارد ریال برای مدارس خیرساز خراسان شمالی هزینه شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و احداث دو مدرسه خیرساز در خراسان شمالی هزینه شد.

امین فلاح، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به بهره برداری از دو مدرسه خیرساز در این استان اظهارکرد: دبستان ۶ کلاسه خیرساز در شهر جاجرم با وسعت ۴۲ مترمربع، ۷۰ مترمربع سرایداری، ۲۴ مترمربع آبخوری، ۲۲۵ متر دیوار کشی و ۲ هزار و ۴۲۰ مترمربع محوطه سازی اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه در گستره ۶۶۱ مترمربع زیربنای آموزشی اجرا و برای آن اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی هزینه شده است.

 فلاح با بیان اینکه همچنین دبستان ۶ کلاسه در شهر شوقان با ۶۵ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شده است، عنوان کرد: این پروژه در زیربنای ۶۶۱ مترمربع اجرا شده است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی بیان کرد: در این پروژه ۲۴ مترمربع آبخوری، ۴۳ متر دیوار کشی و ۹۷۰ مترمربع محوطه سازی به اتمام رسیده است.

 فلاح اضافه کرد: همچنین در هفته اخیر دبیرستان ۹ کلاسه پسرانه در شیروان نیز با مشارکت خیرین افتتاح شد که این پروژه آموزشی در یک هزار و ۱۳۹ مترمربع زیربنا و با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 وی تصریح کرد: خوشبختانه خیران در این استان برای مدرسه سازی ورود مناسبی داشته اند و انتظار می رود که نیکوکاران در تجهیز کلاس های درس هم مشارکت بیشتر داشته باشند، امسال خیران مدرسه ساز تامین ۶۲۸ میلیارد ریال را برای کمک به مدرسه سازی و توسعه فضاهای آموزشی متعهد شده اند.

در خراسان شمالی ۱۹۲ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه، زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.

۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

 

کد خبر 1738294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha