ارتباط صنعت و دانشگاه ضامن صنعت پایدار

رجبی با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه ضامن صنعت پایدار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مجید رجبی،  مدیر عامل پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) در همایش، گفت: ارتباط بین صنعت و داشنگاه یک ضرورت است اگر جامعه دانشگاه و پژوهشی در کنار صنعت نباشند قطعا صنعت پایدار نخواهد بود.  

وی با تاکید بر اینکه باید مسیر را برای پیشرفت در عرصه های علمی و پژوهشی  هموار کنیم، ادامه داد: این مهم نیازمند ارتباط صنعت و دانشگاه است.

این مقام مسئول به تشکیل گروه خود کفایی و تولید داخلی در گذشته اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت های خوبی در این راستا انجام شده و در حال حرکت به سمت قله هستیم.

مدیر عامل پالایشگاه نفت امام خمینی (ره)، با بیان اینکه ارتباط جوامع با دانشگاه برقرار شده و بحمدالله نتایج خوبی داشته، اضافه کرد: ارتباط ما باید با دانشگاه بیشتر شود تا شاهد رشد و پیشرفت هر چه بیشتر در عرصه های مختلف باشیم.  

رجبی به تولید دو کاتالیست پالایشگاهی RFCC و  RCD اشاره کرد و گفت: این کاتالیست ها جزء کاتالیست های  است که با تلاش و همکاری شرکت های دانش بنیان نخبه شروع شد.  

وی با بیان اینکه در این راستا با گروه های پژوهشی ارتباط برقرار شده، ادامه داد: بالای ۱۴ هزار قلم از تولیدات پالایشگاه بومی سازی شده است.  


مدیر عامل پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) همچنین با اشاره به اینکه سال ۱۳۷۴ بالغ بر ۹۰ درصد قطعات از خارج کشور تهیه می شد، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد تولیدات در داخل انجام می شود که این اتفاق مبارک با همت و همکاری واحدهای داخلی و مهندسی اتفاق افتاده است.  

وی با بیان اینکه پژوهش یک کار زمان‌بر است، ادامه داد: پژوهشگران پالایشگاه  تلاش های گسترده ای انجام دادند و موفقیت های گسترده ای را داشته اند که این ماحصل فکر، اندیشه و پژوهش است.

 مدیر عامل پالایشگاه نفت امام خمینی (ره) تاکید کرد: صنعت و دانش باید در کنار هم باشد و این تعامل باید هموار ادامه دار باشد.

کد خبر 1738309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha