آتش در کارخانه تولید هیدروکربن بیرجند ادامه دارد

آخوندی گفت: با گذشت ۲۴ ساعت از شروع حریق آتش سوزی در کارخانه تولید هیدروکربن بیرجند همچنان ادامه دارد اما حجم آتش محدود شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدعلی آخوندی امروز (۲۰ آذر) در ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: تاکنون مدیریت حادثه آتش سوزی منطقه ویژه اقتصادی مناسب بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: ما حتی ماشین آلات آتش نشانی فرودگاه را برای مهار آتش فراخواندیم و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به صورت یک تیم تخصصی بررسی می شد.

آخوندی با بیان اینکه نیروهای امدادی از دیروز به صورت صادقانه و متعهدانه برای مهار آتش سوزی منطقه ویژه اقتصادی پای کار هستند، ادامه داد: همه مسئولان با هم افزایی نقش فعال و محوری در این حادثه داشتند.

وی افزود: از ساعت ۸:۴۵ دقیقه دیروز خود کارخانه و منطقه ویژه اقتصادی استان وارد کار عملیاتی می شود اما وقتی حادثه رشد پیدا می کند استفاده از نیروهای پشتیبان و همیار آتش نشانی و نیروهای مدیریت بحران در دستور کار قرار می گیرد و همزمان مباحث اطلاع رسانی و حلقه های امنیتی برای جان مردم و تخلیه محیط به صورت مستمر انجام می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در وهله نخست شرایط عادی بوده است اما به محض اینکه شرایط بحرانی شده با هماهنگی نیروهای انتظامی منطقه حلقه های امنیتی از ۲۰۰ متر به ۵۰۰ متر افزایش یافت.

گفتنی است روز گذشته ۲۲ مخزن مینی پالایشگا منطقه ویژه اقتصادی بیرجند دچار حریق شد وچهار و یم میلیون لیتر مواد سوختی و هیدروکربن این کارخانه در حال سوختن است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری این حادثه هم اکنون محدود شده و تاکنون خسارت جانی نداشته است.

کد خبر 1738314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha