ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت لازمه بقاء لین فرهنگ است

حجت الاسلام هاشمی گفت: ایثار و شهادت نتیجه جهاد، مقاومت، صبر و شهادت است و برلی بقاء آن باید در ترویج و توسعه این فرهنگ تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در خرم آباد، حجت الاسلام هبت اله هاشمی، امروز در برگزاری اولین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان معمولان با گرامیداشت نام و یاد ۸۳ شهید این شهرستان، اظهارداشت: هدف از تشکیل این شورا تلاش در جهت تبیبن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: خدمت رسانی به فرزندان شهدا و ایثارگرانی که در دستگاه های مختلف مشغول به کار هستند و بحث تبدیل وضعیت ها از دیگر اهداف برگزاری این شورا است. 

وی تاکید کرد: یک درصد بودجه فرهنگی که در اختیار دستگاه های اجرایی است صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود. 

وی با اشاره به اینکه مجوز تاسیس ساختمان جدید اداره بنیاد شهید شهرستان معمولان گرفته شده است، گفت: با همکاری فرماندار و امام جمعه شهرستان و دیگر همکاران در تلاش هستیم این مهم تا قبل از پایان سال به نتیجه برسد. 

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت با جهاد، مقاومت، صبر و شهادت اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: بقاء آن نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و همه ما در این راستا رسالت خطیری بر دوش داریم.

حجت الاسلام هاشمی برگزاری فصلی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست فرماندار و حضور دستگاه های اجرایی، جداسازی آمار و پرونده شهدای شهرستان معمولان توسط رئیس بنیاد شهید پلدختر، افزایش تمثال مبارک شهدا در سطح شهرستان و برگزاری همایش شهدای منطقه عشایری میانکوه شرقی را از مصوبات این جلسه عنوان کرد.

 وی اظهارداشت: پیگیری جدی گلزار شهدای شهرستان معمولان در دستور کار قرار گیرد و به زودی مشکلات این گلزار رفع و ساماندهی شود.

کد خبر 1738377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha