همت، غیرت و دغدغه‌مندی کارگران هپکو ستودنی است

جلیلی با اشاره به بحران های هپکو، گفت: کارگران به جای داشتن دغدغه شخصی، دغدغه ملی و صنعت داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، سعید جلیلی، امروز دوشنبه (۲۰ آذر) در جریان سفر خود به اراک و بازدید از شرکت هپکو، ضمن تقدیر از کارگران و زحمتکشان این واحد صنعتی، گفت: شرکت هپکو با فعالیت و تلاش، نگرانی‌های سال‌های گذشته را رفع کرد و بحمدالله امروز در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد.  

وی با اشاره به اینکه، بحمدالله با تلاش و کوشش مجموعه این شرکت، روند فعالیت هپکو، روبه رشد و موفق است، افزود: پس از سختی ها و تلخی هایی که کارگران و خانواده آنها چشیدند، امروز شاهد موفقیت های این شرکت هستیم.  

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این تلخی ها علاوه بر کارگران، متوجه تولید، اشتغال و ارزآوری نیز بود و به جنبه‌های دیگر نیز لطمه وارد کرد، ادامه داد: در این تلخی‌ها آن چیزی که مشاهده می‌شد، همت، غیرت و دغدغه‌مندی کارگران این شرکت بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی همچنین به همت، تلاش و کوشش کارگران این واحد صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: کارگرانی که خود و خانواده‌اش با همه وجود دچار آسیب شده بود، با غیرت و همت پای کار بودند و دغدغه تولید کشور و به کارگیری ظرفیت این شرکت را داشتند.  

همت، غیرت و دغدغه‌مندی کارگران هپکو ستودنی است

جلیلی در ادامه عزت و سرافرازی امروز کشور را  مرهون ایثار و تلاش چنین مردم و تفکراتی دانست و بیان کرد:  این همت و غیرت و جوانمردی تنها در دفاع مقدس صورت نگرفته و امروز نیز شاهد آن در عرصه های مختلف از جمله صنعت و خودکفایی هستیم.

وی در ادامه ضمن تقدیر از کارگران و مهندسان جوان این شرکت، تاکید کرد: کارگران به جای داشتن دغدغه شخصی، دغدغه ملی و صنعت داشتند.  

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه روند روبه رشد هپکو حداکثری است و بقیه باید حمایت کنند تا این شرکت مجدد به نقطه شکوفایی برسد، بیان کرد: در برنامه هفتم برای کشور رشد هشت درصد تعریف شده که شرکت هپکو در تحقق این رشد نقش موثری دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی با بیان اینکه باید عقب‌افتادگی سال‌های گذشته جبران شود، اظهار داشت: نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد و ضرورت دارد تا در پنج سال آینده، رشد هشت درصد در کشور صورت گیرد و در این راستا همه باید پای کار آیند.

وی در ادامه به بحران به وجود آمده در هپکو و تلاش های دشمنان برای سوء استفاده از آن در آن زمان اشاره کرد و گفت: دشمنان همواره در صدد توطئه افکنی بر علیه این ملت بوده و در زمان بحران شرکت هپکو نیز تلاش های گسترده ای انجام دادند و در صدد سوء استفاده‌ بودند، اما همین کارگران اجازه ندادند و با آگاهی و هوشیاری بار دیگر توطئه های دشمنان را خنثی کردند.

وی با اشاره به حرکت شتابنده انقلاب به سمت قله های پیشرفت و موفقیت گفت:  انقلاب به حداقل‌ها نگاه ندارد، بلکه به قله ها می‌نگرد.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی همچنین به ظرفیت های شرکت هپکو در بازارهای داخلی و خارجی اشاره کرد و تاکید کرد: هپکو ظرفیت های زیادی دارد و باید عرصه بزرگ صادرات را مورد توجه قرار دهد چرا که پیشرفت شرکت های بزرگی همچون هپکو، موجب صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از واردات غلط و ارزآوری و اشتغال بیشتر در کشور شود.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها نیز باید با جدیت بیشتری پای کار آیند و با همکاری با صنایع موفقیت های بیشتری را شاهد باشیم.

کد خبر 1738414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha