خسارت آتش سوزی مینی پالایشگاه بیرجند ۱۰ هزار میلیارد ریال برآورد شد

عباس زاده با اشاره به اینکه به لطف الهی و مدیریت عالی، تلفات جانی در حادثه آتش سوزی مینی پالایشگاه بیرجند نداشتیم، گفت: خسارت این حادثه حدود هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز چهارشنبه (۲۱ آذر) در نشست خبری با رسانه‌های گروهی اظهار داشت: در حادثه مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با همکاری دستگاه‌های مختلف و بسیج امکانات و توان کارشناسی، حریق مهار شد.

وی افزود: در این حادثه از توان و ظرفیت ملی برای اطفای حریق و پایان عملیات استفاده شد.

عباس زاده ادامه داد: صحنه مدیریت این حادثه در اختیار آتش نشانی شهری بیرجند بوده است که معمولا کنترل حوادث شهری را برعهده دارد درحالیکه تجهیزات آن در حد شهری است.

وی با تاکید بر اینکه انجام ایمنی حین کار باید از سوی کارفرما در بخش خصوصی تامین شود، گفت: آتش سوزی مینی پالایشگاه بیرجند درحالی رخ داد که آتش نشانان بیرجندی، علمی نسبت به خاموش کردن میعانات گازی در این سطح نداشتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به لطف الهی و مدیریت عالی، تلفات جانی در این حادثه نداشتیم، گفت: خسارت این حادثه حدود هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه ماموریت و اولویت نخست ستاد مدیریت بحران استان، اطفای حریق بدون خسارت جانی بوده است، تصریح کرد: در گام بعدی یعنی مهار حریق و اتمام عملیات، قصور افراد شناسایی و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر واحدهای تولیدی زیادی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که تامین ایمنی آنها با مرجع صدور پروانه آنهاست.

معاون استاندار خراسان جنوبی به گلایه خبرنگاران مبنی بر عدم حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با حضور وزیر کشور اشاره و از سوءمدیریت انجام شده در این موضوع عذرخواهی کرد.

وی یادآور شد: وزیر کشور در سفر به خراسان جنوبی در جریان حادثه مینی پالایشگاه بیرجند یک ست امداد و نجات، یک دستگاه ماشین آتش نشانی و مجوز جذب ۱۵ نیرو برای آتش نشانی بیرجند را داد.

کد خبر 1738444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha