استان اصفهان حال و هوای عشق و ایثار گرفت

همزمان با تشیع پیکر ۱۲ شهید گمنام در شهرها و روستاهای اصفهان، این استان پهناور یک هفته ایست که حال و هوای عشق و ایثار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، کاروان اهل بهشت با پیکر ۱۲ شهید گمنام از منطقه غرب اصفهان وارد این استان شدند و شهر به شهر با آغوش باز مردمی عاشق و دلداده روبرو هستند.

پیکر ۱۲ شهید گلگون کفن این روزها بر روی دستان مردم استان اصفهان تشیع و شهرها و روستاهای این استان حال و هوای معنوی به خود گرفته و دوران دفاع مقدس و خاطراتش در این روزها زنده شده است.

مردم سراسر مناطق مختلف اصفهان با حضور حماسی خود در مراسم تشیع شهدا، روح مناطق زندگی خود را معنوی کرده اند و فرهنگ ایثار و شهادت که مایه جاودانگی است را فراگیر ساخته اند.

استان اصفهان حال و هوای عشق و ایثار گرفت

تداوم مراسم تشیع تا سالروز شهادت ام ابیها(س)

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه پیکر ۱۲ شهید گمنام در آستانه ایام فاطمیه در شهرستان ها تشیع می شود، گفت:  ۲۶ آذر خاکسپاری این شهدا در مناطق مختلف استان انجام می شود.

سرهنگ پاسدار «محمدرضایی» افزود: این برنامه «کاروان اهالی بهشت» نام گرفته و پیکر شهدا در قالب دو کاروان ۱۰ شهید و ۲ شهید تشیع می شوند.

وی محل های مشخص شده برای خاکسپاری شهدا را مرکز صدا و سیما، پارک های شهید رجایی، قلمستان، لاله و گل محمدی و توپخانه ۴۴ و ۵۵ ارتش اصفهان اعلام کرد و یادآورشد: در شهرهای کاشان، فلاورجان، شاهین شهر، جرقویه و فریدونشهر نیز تعدادی از همین شهدا خاکسپاری خواهند شد.

استان اصفهان حال و هوای عشق و ایثار گرفت

دانش آموزان میزبان شهدای گمنام در مدارس

تشیع شهدا در مدارس و میزبانی دانش آموزان از این لاله های به خون خفته، یکی از مهمترین برنامه هایی است که برای تشیع شهدا در این هفته پیش بینی شده است.

تعدادی از مدارس بر اساس برنامه ریزی مسئولان شهرستانی برای تشیع شهدا پیشنهاد شده و بخشی از مراسم به صورت مجزا در این مراکز انجام می شود.

دانش آموزان نیز در مراسم تشیع شهدا در سطح شهر و روستاها به صورت گروهی شرکت می کنند.

استان اصفهان حال و هوای عشق و ایثار گرفت

خلوتی با شهدا در مساجد

مساجد شهرها و روستاها میزبان مراسم تشیع پیکر شهید هستند که مردم در حال و هوای معنوی، عشق و محبت خود را نشان می دهد.

حال و هوای معنوی شهادت حضرت زهرا(س) با این مراسم ها توام و همسو شده است.

قرائت زیارت نامه، روضه خوانی، سخنرانی و روایت گری از جمله برنامه های مساجد با عطر و بوی شهدای دفاع مقدس می باشد.

استان اصفهان حال و هوای عشق و ایثار گرفت

کد خبر 1738457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha