مهار شعله‌های آتش در مینی پالایشگاه بیرجند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با اجرای مرحله دوم اطفای حریق شعله‌های آتش در مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مهار شده و در حال خنک‌سازی مخازن هستیم تا مجدد آتش شعله‌ور نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، عملیات اطفای حریق صبح امروز سه‌شنبه (۲۱ آذر) در سومین روز آتش‌سوزی با حضور میدانی استاندار خراسان جنوبی و مسئولان مرتبط با موفقیت انجام شد.

محمدعلی آخوندی- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی  در این رابطه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای مرحله دوم اطفای حریق در حال حاضر آتش در مینی پالایشگاه مهار شده و در حال خنک‌سازی مخازن هستیم تا مجدد آتش شعله‌ور نشود.

وی ادامه داد: از صبح امروز با تجدید قوا حرکت جدیدی را در چند جبهه با ترکیبی از اطفای حریق زمینی و هوایی آغاز کردیم.

آخوندی تشریح کرد: قرار بر این بود اطفای حریق زمینی را انجام دهیم و در صورت نیاز از اطفای هوایی کمک بگیریم که براساس برررسی‌های انجام شده با هماهنگی تیم‌های حاضر در محل و پشتیبانی تانکرهای آب علیرغم اینکه آتش شدید بود اما مهار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه از دیشب که درجه مخازن را از طریق لیرزی اندازه گرفتیم مشخص شد احتمال خطر و انفجار کم است لذا عملیات اطفای زمینی را آغاز کردیم، افزود: تا این لحظه مورد خاصی نداریم و عملیات خنک‌سازی را ادامه می‌دهیم و امیدواریم دوباره آتش شعله‌ور نشود.

وی با تأکید بر اینکه مراحل چک و خنثی برای اطمینان از مهار کامل حریق و شعله‌ور نشدن مجدد حریق تا صبح فردا ادامه می‌یابد، گفت: همه جوانب بررسی می‌شود و همه دستگاه‌ها پای کار هستند تا بتوانیم این اطفای حریق کامل را اعلام کنیم.

آخوندی یادآور شد:  از ۲۴ مخزنی که توسط مدیرعامل شرکت مربوطه اعلام شد ۱۸ مخزن پر بوده که ۶ مخزن سالم مانده و مابقی سوخته یا در شرایط انفجار از بین رفته است.

کد خبر 1738510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha