حمله موشکی «حوثی‌ها» به یک کشتی نفتی نروژی عازم اسرائیل

یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمنی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با یک موشک دریایی مناسب پس از اینکه خدمه آن همه تماس‌های هشدار را رد کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، یحیی سریع، سخنگوی ارتش یمنی در بیانیه‌ای روز سه شنبه (۲۱ آذر ماه) اعلام کرد: با یک موشک کروز ضد کشتی، یک کشتی نفتی نروژی را که از طریق دریای سرخ به سمت اسرائیل در حرکت بود، پس از اینکه خدمه آن به همه تماس‌های هشدار دهنده بی توجهی کردند، هدف قرار داده است.

وی افزود: نیروهای مسلح دریایی یمن، یک عملیات نظامی را علیه کشتی نفتی نروژی آستریندا انجام دادند و آن را مورد هدف قرار دادند که این کشتی باعث آتش سوزی شد و به کسی آسیب نرسید.

وی افزود: نیروهای حوثی  در دو روز گذشته موفق شدند از عبور چندین کشتی که به هشدارهای نیروهای دریایی یمن (وابسته به حوثی ها) پاسخ داده بودند، جلوگیری کنند.

یحیی سریع اظهار کرد: عملیات حوثی ها به عنوان «پیروزی ظلم و ستم بر مردم فلسطین است» که در حال حاضر در نوار غزه در معرض کشتار، ویرانی و محاصره قرار دارند و این اقدام ما پاسخی به ندای مردم آزاده یمن برای فلسطینیان است.

وی تاکید کرد: نیروهای ما همچنان از تردد تمامی کشتی‌ها از هرملیتی که عازم بنادر اسرائیل در دریای سرخ و عرب هستند، جلوگیری می‌کنند.

شامگاه شنبه، ارتش یمن اعلام کرد: «اگر غذا و دارو وارد نوار غزه نشود» از عبور کشتی‌هایی که از دریای سرخ عازم اسرائیل هستند، جلوگیری می‌کند.

کد خبر 1738543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha