زنان باید با برای اثرگذاری در محله مسجدمحور عمل کنند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری بر لزوم نقش‌آفرینی زنان در محلات با محوریت مساجد تأکید کرد و گفت: کانون‌های تخصصی خواهران در مساجد با تبیین الگوی زن تراز انقلاب پایگاه‌های پیشگام در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، نخستین کنگره ملی «فعالین خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور» صبح امروز (سه شنبه، ۲۱ آذرماه) در تالار وحدت تهران برگزار شد.

بنابر این گزارش، انسیه خزعلی در این کنگره،  با بیان اینکه کانون های تخصصی خواهران با هدف فعال شدن بیش از پیش زنان در تحقق رسالت های خود در جامعه اسلامی تاسیس شده اند، گفت: امیدواریم این کانون ها با تبیین فرهنگ و سبک زندگی اسلامی و تبیین نقش خانواده و زن و نیز کودکان و نوجوانان بتوانند در برنامه ریزی ها و برنامه سازی ها رسالت خود را انجام دهند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به جایگاه مساجد بیان کرد: نوجوانان و جوانان در مناسبت ها و موسم های مختلف به صورت ویژه ای در مساجد که پایگاهی برای رشد فکری و تربیتی است، حضور می یابند و اگر مساجد به عنوان سنگر، پایگاه و قرارگاه دیده شوند به طور قطع می توانند در برابر تهاجم فرهنگی و شبیخون نرم دشمنان برای خانواده ها، بانوان و جوانان فعال شوند.

خزعلی ابراز کرد: بدون شک کانون های تخصصی خواهران با انسجام و فعالیت های خود می توانند زمینه نقش آفرینی بانوان در محلات را فراهم کنند.

زنان باید با برای اثرگذاری در محله مسجدمحور عمل کنند

وی از برگزاری رویداد خانواده و فرهنگ عامه با همکاری مساجد خبر داد و خاطرنشان کرد: بنا داریم در قالب این برنامه در فضای مجازی و به صورت حضوری برنامه هایی را با موضوعات خانواده، مد و لباس که نیاز امروز خانواده ها است، اجرا کنیم و آموزش هایی را که موجب نشاط خانواده ها است در فضای مسجد عرضه کنیم.

خزعلی همچنین از تدارک برنامه های ویژه برای زنان همزمان با هفته زن خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه های ما شناسایی بانوان تاثیرگذار در سراسر کشور است که در این زمینه کانون های تخصصی خواهران می توانند با معرفی بانوان تاثیرگذار در اقصی نقاط کشور به ویژه مناطق محروم ما را یاری کنند که بتوانیم ظرفیت هایی را که بانوان در سراسر کشور دارند، بشناسیم.

وی در ادامه بیان کرد: امید است برگزاری این کنگره مقدمه ای برای تعالی فعالیت های بانوان در عرصه های مختلف شود و از این طریق بتوانیم سدی در برابر نفوذ دشمنان ایجاد کنیم چرا که دشمنان به دنبال این هستند که فرهنگ خود را که مورد تأیید دین و جامعه ما نیست در جامعه ما نفوذ دهند و در این زمینه کانون های تخصصی خواهران در مساجد می توانند فعالانه وارد عمل شوند و سبک زندگی اسلامی را رواج دهند.

خزعلی در ادامه مادران شهدا را اسوه و نمونه صبر و مقاومت دانست و تصریح کرد: مادران شهدا این صبر و مقاومت را در مسجد فرا گرفتند و امروز در غزه مادرانی که شاهد فجایع و ظلم دشمنان هستند، خدا را در برابر این اتفاقات و فجایع کافی می دانند و حضرت زینب (س) را الگویی برای خود قرار داده اند.

وی تصریح کرد: ما وظیفه داریم این پرچم را که بر دوش ما گذاشته شده است پایین نگذاریم.

خزعلی کانون های تخصصی خواهران را پایگاه هایی پیشگام در برابر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و خطاب به فعالان کانون های مساجد گفت: برای معرفی هویت زن تراز انقلاب و اسلام تلاش کنید و همان نقش و رسالتی را که بانوان در اوایل انقلاب داشتند، احیا کنید.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با اشاره به نقش مساجد در اوایل انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در آغاز پیروزی انقلاب مساجد و بانوان در پرهیز از اسراف، ازدواج آسان و تربیت فرزند نقش اثرگذاری داشتند و امروز نیز مساجد می توانند این نقش فعالانه را فرهنگ سازی و محقق کنند.

کد خبر 1738544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha