برگزاری نهمین جشنواره فرهنگی سالانه صدیقه کبری فاطمه زهرا(س)

نهمین جشنواره فرهنگی سالانه صدیقه کبری فاطمه زهرا (علیها السلام) به همت آستان مطهر عباسی و با همکاری دانشگاه بغداد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الوکاله الوطنیه العراقیه للانباء، روابط عمومی آستام مقدس عباسی  خود را برای برگزاری نهمین جشنواره سالانه صدیقه کبری فاطمه زهرا (علیها السلام) در دانشگاه بغداد آماده می‌کند.

نظارت بر فعالیت‌های این جشنواره بر عهده معاونت دانشگاه و مدرسه در قالب طرح ملی جوانان الکفیل همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) است.

ماهر خالد، مسئول بخش جشنواره آستام مقدس عباسی گفت: برای نهمین سال متوالی، تولیت آستان مقدس عباسی  با همکاری ریاست دانشگاه بغداد، این جشنواره فرهنگی سالانه را به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) برگزار می‌کند.

وی افزود: این جشنواره از روز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

ماهر خالد گفت: این جشنواره شامل بخش‌های مختلفی از جمله بخش مربوط به جوانان الکفیل برای ارتقای فرهنگ جوانان در دانشگاه است و نمایشگاه‌های کتاب و نسخه‌های خطی نیز در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

در این جشنواره، اساتید متخصص از جمله زمان الحسناوی در ارائه تحقیقات خود در باب زندگانی حضرت زهرا (سلام الله علیها) حضور فعال دارند و قطعات شعری و موشحات از سوی شاعر محمد الفاطمی و استاد محمد امیر التمیمی قرائت می‌شود.

ماهر خالد گفت: این جشنواره از دانشجویان دختری که عبای فاطمی را در محوطه دانشگاه می پوشند، تجلیل به عمل می‌آورد.

کد خبر 1738580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha