نقش آفرینی بانوان در مساجد آذربایجان غربی

به مناسبت ایام فاطمیه بانوان عضو کانون های فرهنگی و هنری در مساجد آذربایجان غربی حضور فعال دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، ایام فاطمیه فرصتی است که بتوان سیره و زندگی حضرت زهرا (س) را در بین مردم تبیین کرد و برای این موضوع مساجد بهترین مکان هستند. مساجدی که از صدر اسلام  خانه مؤمنان، محل عبادت و نیایش، مکانی برای انتقال معارف اسلام و تبیین زندگی ائمه اطهار(ع) بودند.

رویکرد محوری برنامه‌های ایام فاطمیه جهاد تبیین است و تمامی برنامه‌ها با محوریت و محتوای تبلیغی در تمام مساجد آذربایجان غربی در حال انجام است.و تلاش می‌کنند به همت بچه‌های مسجد در ترویج گوشه‌ای از فرهنگ و سبک و سیاق زندگی فاطمی نقش‌آفرین باشند.

موضوع حجاب و عفاف یکی از موضوعات بروز و مورد تاکید ائمه اطهار بوده که امروزه بانوان در این موضوع فعالیت های چشمگیری دارند. و ایام فاطمیه بهترین فرصت برای انجام فعالیت هایی در این راستا است.

ایجاد حلقه های صالحین در مورد عفاف و حجاب در مدرسه توسط کانون شهیدان گمنام آذربایجان غربی یکی از این مراسمات ویژه در ایام فاطمیه است.

نقش آفرینی بانوان در مساجد آذربایجان غربی

نقش آفرینی بانوان در مساجد آذربایجان غربی

با توجه به اینکه استان آذربایجان غربی میزبان 4 شهید گمنام است و امروز کانون فرهنگی و هنری شیخ طوسی روستای داش تپه میاندوآب یکی از کانون های فعال در حوزه بانوان است که میزبان شهید گمنام بوده و اعضای این کانون در مراسم تشییع شهید گمنام در شهرستان میاندواب شرکت کردند.

کانون فرهنگی و هنری شیخ طوسی روستای داش تپه چند روز قبل هم میزبان کاروان فاطمی بوده و با برگزاری مسابقه نقاشی، مداحی، تبیین زندگی حضرت زهرا(س) با زبان کودکانه، سوال و پاسخ و برپایی سفره حضرت زهرا (س) میزبان این کاروان بوده است.

نقش آفرینی بانوان در مساجد آذربایجان غربی

حضرت فاطمه زهرا (س) با حضوری مقتدرانه در جامعه و با کمال وقار و متانت به ایراد خطبه فدکیه پرداخته و از ولایت و امامت حضرت علی (ع) دفاع کرد.و امروزه بانوان حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دادند و با حضور فعال در این ایام ارادت خود را به این بانوی بزرگ نشان می دهند.

نذری دادن یکی از رسومات قدیمی استان آذربایجان غربی است که بانوان اعتقاد خاصی دارند و در مناسبت های ملی و مذهبی نذر خود را به نیت حاجت روایی بجا می آورند.

کانون فرهنگی و هنری حضرت رقیه بنت الحسین( ع) این ایام با پخت آش دوغ و توزیع آن بین دانش آموزان پسرانه مولوی نذر خود را ادا کردند.

نقش آفرینی بانوان در مساجد آذربایجان غربی

نقش آفرینی بانوان در مساجد آذربایجان غربی

بانوان مسجدی استان آذربایجان غربی در تمام حوزه ها فعال بوده و زندگی حضرت زهرا (س) را سرمشق خود در کارها کرده اند و امسال 66 کانون فرهنگی و هنری تخصصی تشکیل شده اند که حوزه فعالیت آن ها بانوان است. و با توجه به ضرورت توجه به مباحث خانواده محوری و همچنین در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه دختران جوان و بانوان، راه‌اندازی کانون فرهنگی، هنری ویژه خواهران در دستورکار قرار گرفته است.

اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی با حضور بانوان، توانمندسازی بانوان خانه‌دار، تبیین فرهنگ حجاب و عفاف و آموزش‌های اعتقادی، ترویج سبک زندگی اسلامی و سایر موضوع‌های خانواده و بانوان  از جمله اهداف راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی، هنری تخصصی بانوان است.
نقش آفرینی بانوان در مساجد آذربایجان غربی
همچنین کارگاه آگاه سازی تربیتی مادران دارای فرزند زیر ۶ سال طرح «ترنم بهشتی» با سخنرانی  خانم خواجوی با موضوع مدیریت خانه و خانواده در کانون فرهنگی هنری ساقی کوثر شاهین دژ با حضور 47 نفر برگزار شد. و این نشست بیشتر برای آگاه سازی مادران جهت تربیت درست فرزندان آشنایی مادران با آسیب‌های اجتماعی و مجازی که در کمین فرزندان است و در این راستا باید از سنین پایین آموزش ببینند و به فرزندان انتقال دهند، برگزار شد.
کد خبر 1738592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha