حضور مدیران کانون‌های تخصصی خواهران گیلان در نخستین کنگره ملی فعالین خواهر کانون‌های مساجد

نخستین کنگره ملی فعالین خواهر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور بالغ بر ۴۰ نفر از مدیران کانون‌های تخصصی خواهران استان گیلان در تالار وحدت تهران برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی_ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی فعالان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که امروز(سه‌شنبه، ۲۱ آذر) در تالار وحدت تهران برگزار شد گفت: در این مراسم بیش از یکهزار نفر از فعالان خواهر کانون‌های مساجد سراسر کشور حضور داشتند که بیش از ۴۰ نفر از مدیران کانون‌های تخصصی خواهران استان گیلان بودند.

وی با اشاره به اینکه، ۸۷ کانون تخصصی خواهران در سال جاری در مساجد استان گیلان تاسیس شده است، اظهار کرد: کانون تخصصی خواهران به عنوان شبکه خواهران فعال مسجدی، به دنبال ایجاد جریان‌آفرین هویت زن تراز انقلاب اسلامی است.  

حجت الاسلام حاجتی در ادامه بخشی از سخنرانی حجت الاسلام کمال خداداده_ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را «نهایت سو استفاده دشمن از عدم تبیین درست ما از مفاهیم و آموزه های اسلامی به ویژه در حوزه بانوان و زنان عنوان کرد که، کانون تخصصی خواهران امتداد مجاهدت حضرت فاطمه زهرا(س) و دفاع از حریم امامت و ولایت است و پیمان می بندیم تا در عرصه کار تربیتی دختران و ارائه سبک زندگانی مومنانه گام برداریم».

وی اضافه کرد: حجت الاسلام حاج علی اکبری_ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این کنگره با تاکید بر اینکه برای رسیدن به "مسجد تراز" باید مساجد را برای فعالیت بانوان مناسب سازی کرد بیان کردند «در گام دوم باید به مسجد نگاه ویژه داشت و این نگاه ویژه، مستلزم حضور فعال بانوان و کنشگری آنها در این فضا است».

حجت الاسلام حاجتی در ادامه، زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم و بازدید از نمایشگاه مسجد طراز اسلامی در مسجد جمکران را از دیگر برنامه‌های این همایش یک روزه برای خواهران فعال مسجدی استان گیلان عنوان کرد.

کد خبر 1738610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha