گفتمان سازی طرح بصیرت فاطمی در 58 نقطه برنامه ریزی شده است

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: به مناسبت دهه دوم فاطمیه، گفتمان سازی طرح بصیرت فاطمی در 58 نقطه شهری و روستایی این شهرستان برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام محمد معلم، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: هدف از اجرای این طرح بیان و گفته هایی از زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و الگوگیری از ایشان در اتمام ابعاد زندگی است، گرچه شخصیت والای ایشان و زندگی وی برکسی پوشیده نیست ولی اجازه نخواهیم داد به فراموشی سپرده شود.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح علاوه بر ذکر و بیان خاطرات توسط راویان و برپایی مجالس و مراسم عزاداری و روضه خوانی بانوان به مدت پنج شب، مشکلات زندگی امروز و راه حل آنان در رابطه با موضوعات و مسائل آسیب های اجتماعی، خانواده، فرزندآوری، مشکلات طلاق و ازدواج جوانان و غیره به مشورت گذاشته می شود و بررسی های لازم صورت می گیرد.

حجت الاسلام معلم با بیان اینکه برای این ایام اساتیدی از قم برای بیان این موضوعات دعوت شده اند، عنوان کرد: همچنین هر روز قرائت حدیث کساء و ارائه نکات خانواده و تربیت خانواده بیان خواهد شد و کسانی که تمایل داشته باشند اقدام به پخت و توزیع غذای نذری بین نیازمندان خواهند کرد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان با اشاره به برنامه های این دهه بیان کرد: برپایی مراسم عزاداری همراه با سخنرانی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در تمام مساجد، حسینیه، تکایا و بقاع متبرکه شهر و روستا،دسته روی روز شهادت در پنج شهر شیروان، خانلق، زیارت، لوجلی و قوشخانه از جمله برنامه های شهرستان است.

حجت الاسلام معلم اعزام مبلغ به روستاهای با جمعیت بالا، برپایی نمایشگاه طرح دختران زمینی، روضه های خانگی و سیاه پوش نمودن محله، فضاسازی شهری و شام شهادت حضرت زهرا(س) را از دیگر برنامه های این دهه برشمرد.

کد خبر 1738669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha