آغاز ثبت نام حج عمره در اردن

وزارت اوقاف اردن از ثبت نام اولیه برای افرادی که مایل به انجام حج هستند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویاالاخباری، دکتر محمد الخلایله، وزیر اوقاف، امور اسلامی و اماکن مقدس اردن از آغاز ثبت نام اولیه حج عمره برای شهروندان اردنی و مردم نوار غزه  ساکن اردن خبر داد.

وی افزود: ثبت نام از طریق پورتال الکترونیکی حج (https://hajj.gov.jo) از صبح روز دوشنبه (۲۰ آذر ماه) آغاز شده و تا ساعت ده شب یکشنبه (۱۰ دی ماه) ادامه دارد.

محمد الخلایله از متقاضیان ثبت نام که واجد شرایط خواست فقط مبلغ ۲۰۰ دینار به عنوان ثبت نام کننده اصلی پرداخت کنند و این وجه پس از پایان ثبت نام در زمانی که از سوی اداره حج و عمره تعیین شود، قابل استرداد است.

وی با اشاره به اینکه همراهان ثبت نام کننده اصلی از پرداخت پول معاف هستند، گفت:  پرداخت از طریق مراجعه به یکی از شعب بانک اسلامی امکان پذیر است.

الخلایله اظهار داشت: برای ثبت نام در موسم حج امسال، ثبت نام کننده باید متولد (۳۱/۱۲/۱۹۷۰) یا کمتر از ثبت نام کننده اصلی باشد، علاوه بر این که ثبت نام کننده قبلاً فریضه حج را انجام نداده باشد و دو دوز واکسن ویروس کرونا را از واکسن های تایید شده دریافت کرده باشد.

وی تاکید کرد: کسانی که در  صندوق پس انداز حج مبلغ ۳۰۰۰ دینار موجودی خود را قبل از تاریخ ۱۳۹۸/۰۱/۱۳ تکمیل کرده اند، حق دارند از طریق سایت صندوق (https://hajjfund.gov.jo) ثبت نام کنند. خانمی که بخواهد با خود محرم ببرد باید مبلغ ۶ هزار دینار را برای خود و محرم خود تا قبل از ۱۳۹۸/۰۱/۱۳ بریزد زیرا جزو پس انداز صندوق نیست و این افراد فقط باید دو دوز واکسن ویروس کرونا را از واکسن های تایید شده زده باشند.

کد خبر 1738681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha