سوگواره یاس نبوی در ۵۰ بقعه متبرکه خراسان جنوبی اجرا می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با دهه دوم فاطمیه در ۵۰ بقعه متبرکه استان با حضور ۲۴ مبلغ بومی و غیر بومی اجرا می شود.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور -مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: سوگواره یاس نبوی مراسم عزاداری فاطمیه دوم به مدت پنج روز از چهارشنبه ۲۲ آذر لغایت یکشنبه ۲۷ آذر در ۵۰ بقعه استان با حضور ۱۰ مبلغ اعزامی از قم و ۱۴ مبلغ بومی در بقاع متبرکه برگزار می شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، مبلغین در مدارس حضور خواهند یافت و به سخنرانی پیرامون مباحث مذهبی و اخلاقی به دانش آموزان می پردازند.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به ویژه برنامه روز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: در روز سه شنبه ۲۶ آذر هماهنگ با دیگر بقاع کشور اجرای برنامه هایی از قبیل سخنرانی، مداحی، قرائت بخشی از خطبه فدکیه و زیاتنامه حضرت زهرا(س)، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و اطعام در دستور کار بقاع استان قرار می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: از دیگر برنامه های طرح سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه استان می توان به حرکت هیئات و دستجات عزاداری به سمت بقاع متبرکه و میزبانی و پذیرائی از هیئات و دستجات عزاداری در مواکب مستقر در بقاع متبرکه و برپایی مواکب پذیرایی از عزاداران در مسیر های حرکت دستجات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۹۶ موقوفه با نیت تعزیه داری و روضه خوانی حضرت زهرا(س) در استان وجود دارد، افزود: قدیمی ترین موقوفه متصرفی مربوط به شهرستان بیرجند موقوفه امیر اسماعیل خان شوکت الملک در سال ۱۳۱۶ (۱۲۹سال پیش) با نیت تعزیه داری حضرت زهرا(س)۱۰روز اول جمادی الثانی در حسینیه امام رضا(ع) وقف شده است.

حجت الاسلام بخشی پور در پایان گفت: قدیمی ترین موقوفه غیر متصرفی مربوط به شهرستان طبس موقوفه حاج محمدباقرخان عمادالملک در سال ۱۳۰۱(۱۴۴سال پیش) با نیت صرف فضیلت و تعزیه داری حضرت بتول عذرا فاطمه زهرا سلام الله علیها در یوم سوم ماه جمادی الآخره وقف شده است.

کد خبر 1738700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha