جزییات تشییع  پیکر مطهر آلاله‌های سرخ فاطمی در کرمانشاه اعلام شد

خوشبخت گفت: پیکر مطهر ۷ آلاله‌های سرخ فاطمی روز یکشنبه(۲۶ آذر) ماه جاری همزمان با در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در کرمانشاه تشییع خواهد شد.

بهروز خوشبخت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  با اشاره به تشییع هفت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در کرمانشاه، گفت: شهدا جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند و با حفاظت از ولایت و دین، امنیت را برای ما به ارمغان آوردند لذا  این شهدا مشقت‌های زیادی کشیدند تا ما امروز در آرامش و امنیت زندگی کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه افزود:حضور اقشار مختلف مردم در این مراسم نشان از دلدادگی مردم ولایت‌مدار این خطه  به فرهنگ ایثار و شهادت است، و با آمدن همه به همه جهانیان ثابت می شود که هر چند سال‌های زیادی از جنگ گذشته اما خون جوانان این مرز و بوم تازگی دارد.

وی خاطر نشان کرد: شهدای دوران دفاع مقدس براساس اطاعت‌پذیری از فرامین حضرت امام راحل، لبیک‌گویان به سمت جبهه‌های نبرد حق بر ضد باطل شتافتند و بدون در نظر گرفتن اهداف مادی و دنیوی بهترین سرمایه‌هایشان که خون و جانشان بود را تقدیم راه انقلاب و نظام اسلامی کردند.

خوشبخت با اشاره به برگزاری مراسم استقبال باشکوهی از پیکر مطهر این هفت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در استان، تصریح کرد: مراسم استقبال ۲۰ آذر ماه با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران و مسئولان استان برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه اظهار کرد:  مراسم وداع با  لاله های زهرایی روز جمعه(۲۵ آذر ماه جاری) در حسینیه حضرت معصومه(س) واقع در بلوار طاق بستان کرمانشاه برگزار و تا زمان خاکسپاری در بیش از ۱۰۰ هیئت مذهبی سطح استان حضور پیدا خواهند کرد.

وی گفت: پیکر مطهر این شهدای گمنام روز یکشنبه(۲۶ آذر ماه جاری) در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در شهر کرمانشاه از ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان آیت الله کاشانی به سمت مسجد جامع برگزار خواهد شد.

خوشبخت افزود:  سه تن از شهدای گمنام  ۱۷، ۲۰ و ۲۷ ساله به ترتیب در مناطق عملیاتی چنگوله، سومار و فاو و دو تن نیز در سن ۱۶ سالگی در مناطق عملیاتی فکه و مجنون و دو تن دیگر هم در سن ۲۲ سالگی در سومار و گیلانغرب به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه در پایان اظهار کرد: اقتدار و عزت ملت ایران اسلامی مدیون خون پاک شهدای والا مقامی است که جان خود را در راه این انقلاب و کشور فدا کرده و در راه اعتلای ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرداند.

کد خبر 1738748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha