آمادگی برای مقابله با بحران و بلایای طبیعی ضروری است

زارعی کوشا گفت:آمادگی برای مقابله با بحران و بلایای طبیعی ضروری است و در این راستا باید آموزش لازم صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در نخستین مانور تمرینی آموزشی صنعت آب و برق منطقه شمال غرب کشور که با رویکرد «بارش شدید باران» و «ایجاد سیلاب» به میزبانی استان و در آب منطقه‌ای کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در راستای مقابله با بلایای طبیعی لازم است تا مقابله صورت بگیرد و این مهم با اموزش های لازم صورت می گیرد.

وی افزود: نقش کاربردی آموزش‌ و آمادگی در مقابله با بحران در تمام موارد بر کسی پوشیده نیست و لازم است در مقابله با این بحران ها آمادگی لازم را داشت.

استاندار کردستان تاکید کرد: سابقه وقوع عمده بحران‌ها در سطح کشور را داریم و حتی برخی از آن‌ها پرتکرار هستند.

وی عنوان کرد: وزارت نیرو و زیر مجموعه‌های آن به عنوان دستگاهی که عمده‌ترین زیرساخت‌ها را برای زندگی مردم فراهم می‌کنند در نقاط مختلف شهر و روستا مشغول به ارائه خدمات‌ هستند.

وی بر لزوم امادگجی مقابله با بحران های پیش رو در فصل زمستان تاکید کرد و بیان داشت: در برخی فصول سال احتمال وقوع شرایط اضطراری وجود دارد بنابراین آمادگی برای مقابله با هر نوع بحران در استان ضروری است.

زارعی کوشا به اهمیت برگزاری این مانور ها اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری این دست مانورها و تلاش در راستای ارتقای آمادگی‌ها حرکت ارزشمند و مثبت برای هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها است.

زارعی‌کوشا با تاکید براین نکته که این مانور فرضی نیست و در یک شرایط واقعی برگزار می‌شود، بیان کرد: طی یکی دو سال گذشته با چالش‌های مختلفی از جمله واژگونی تانکر حامل سوخت در سد قسلاق و حسین‌آباد مواجه بودیم که هر یک می‌توانست چالش بزرگی در استان ایجاد کند.

کد خبر 1738788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha