مناسب‌سازی معابر و اماکن دولتی، مهم‌ترین خواسته و نیاز معلولان

طاهری‌زاده یکی از مهمترین دغدغه‌های مددجویان را مناسب‌سازی معابر و اماکن دولتی و بانک‌ها عنوان کرد و گفت: مناسب‌سازی مبلمان شهری برای توانخواهان در اکثر مناطق باید جدی‌تر انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، علیرضا طاهری‌زاده در جام رسانه‌ای امید اظهارکرد: بهزیستی گلستان ۵۷ هزارو ۶۰۰ توانخواه، ۶ هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار را مورد حمایت قرار داده است که در بُعد خانوار تعداد افراد تحت حمایت به ۲۳۰ هزار خانوار در استان می‌رسد.

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: تمام مددجویان تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند. همچنین کمک هزینه پرستاری به ۳ هزار و ۴۰۰ مددجو درکنار مستمری پرداخت می‌شود. ضمن اینکه برای اولین بار در کشور به روشندلان استان نیز حق پرستاری پرداخت شده است. اولین مرکز آموزش مدرسان و پرستاران نیز در گرگان به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها کمک کنند تا مردم متوجه محرومیت‌های جامعه هدف بهزیستی شوند، ادامه داد: جمعیت مخاطب بهزیستی ۱۱ درصد از جمعیت کشور است درحالی که منابع درآمدی در بودجه کشور تنها ۱.۱ درصد کشور است.

طاهری‌زاده یکی از مهمترین دغدغه‌های مددجویان را مناسب‌سازی معابر و اماکن دولتی و بانک‌ها عنوان کرد و گفت: مناسب‌سازی مبلمان شهری برای توانخواهان در اکثر مناطق باید جدی‌تر انجام شود.

وی درباره اشتغال معلولان در دستگاه‌های دولتی گفت: آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای اولین بار در کشور برای استخدام ۴ هزار و ۳۳ نفر در تمام دستگاه‌های اجرایی در ۷ دی برگزار می‌شود. همچنین در سال گذشته براساس قانون استخدام ۳ درصدی معلولین، ۲۳ نفر جذب دستگاه‌های اجرایی استان شدند.

مدیرکل بهزیستی گلستان بیان کرد: در حوزه مسکن جامعه هدف ۴۰ میلیارد تومان در بخش ودیعه مسکن به استان تخصیص یافته که در شهرهای بیش از ۲۰۰ نفر مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و کمتر از این تعداد ۸۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: از یک هزار واحد مسکونی سهمیه مسکن استان، تاکنون ۵۳۱ واحد تحویل شده است. همچنین براساس تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ۴۵۰‌ واحد مسکونی دیگر نیز درحال ساخت هستیم.

کد خبر 1738824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha