توطئه فرهنگی مهمترین ابزار برای استعمار و استثمار ملت هاست

به گفته حجت الاسلام زاهدی پور، توطئه فرهنگی مهمترین ابزار برای استعمار و استثمار ملت ها و کشورهاست و سند ننگین ۲۰۳۰ از مصادیق بارز  توطئه های فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام زاهدی پور، امام جمعه خرمدره در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: رئیس جمهور کشورمان با سفر به روسیه، با پوتین بر سر میز گفت‌وگو درخصوص موضوعات حساس دوجانبه ایران و روسیه و مسأله فلسطین نشست.
استقبال ویژه و گرم رئیس جمهور روسیه از آقای رئیسی، نشان از تعمیق ارتباط و گسترش روز به روز دارد. 

وی ادامه داد: دشمنی با آمریکا با صرف نظر از برخی تفاوت‌ها، از ویژگی‌های مشترک ایران و روسیه بوده و عامل گسترش ارتباط بین دو کشور است. 


امام جمعه خرمدره با بیان اینکه امروز روسیه و ایران در معرض تحریم‌های جمعی غرب هستند، افزود: همین مسئله، هم جبهه تحریم را تضعیف کرده و هم در نقطه مقابل، اتحاد بین کشورهای تحریم شده ایجاد کرده و موجب تسهیل در دور زدن تحریم‌ها کرده است. 


به گفته وی، امضای سند مشترک بین ایران و روسیه برای دور زدن تحریم‌ها دلیل گویای این ادعاست؛ اینجاست که تدابیر رهبر عظیم عزیزمان در آوردن روسیه به میدان و شریک شدن با آنان به ویژه از زمان مقاومت در روسیه اهمیت پیدا می‌کند. 


حجت الاسلام زاهدی پور خاطر نشان کرد: علاوه بر همکاری‌های مهم اقتصادی ایران و روسیه از قبیل برطرف شدن مشکلات قانونی و سرمایه‌گذاری پروژه تکمیل راه‌گذر شمال-جنوب؛ هم‌چنین همکاری‌ در حوزه بالادستی نفت و گاز، حوزه ترانزیت دو کشور و هم در حوزه نیروگاهی و استفاده از خط اعتباری ۵ میلیارد دلاری، نوع برخورد آمریکا و اروپا با روسیه در جنگ اوکراین و روسیه، زمینه‌هایی را برای نقش آفرینی احتمالی روسیه در جنگ غزه ایجاد کرده که باز نشان از شریک بودن این کشور برای ایران دارد. 


وی با یادآوری اینکه اگر چه منطقه نقش آفرینی روسیه با ما بسیار متفاوت است، گفت: از این جهت است که ما روسیه را نه یک متحد استراتژیک که بلکه شریک خود می‌دانیم. 


حجت الاسلام زاهدی پور با تبیین مسائل مربوط به فساد اقتصادی در حوزه چای، گفت: مبارزه با فساد یک اصل مهم ساختاری است و در عین حال نباید بهانه‌ای برای تحت الشعاع قرار دادن خدمات کلان در نظام جمهوری اسلامی باشد.


امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه فساد در هر سطح محکوم است، افزود: اطلاعیه‌ای سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اعلام فساد بزرگ در حوزه چای نشان از سیستمی نبودن فساد دارد. 


 وی افزود: اگر چه اقدامات نهادهای مختلف در کشف این فساد ستودنی است، اما انتظار می‌رود اولاً برخورد جدی با مسببان آن در سریع‌ترین زمان صورت گرفته و ضمن مجازات جدی و اطلاع‌رسانی به مردم، سرمایه‌های مردم به خزانه بازگردانده شود. 


امام جمعه خرمدره با اشاره به اینکه دولت در سال ۱۴۰۱ مدیران متخلف را برکنار و پرونده را به قوه قضائیه ارجاع داده است، گفت: اما انتظار از دولت انقلابی بیش از این‌هاست و باید جدیت در پیگیری و اطلاع‌رسانی به مردم در همان زمان انجام می‌شد. همچنین انتظار این است که تجدید نظر جدید در سیستم‌ اقتصادی، زمینه‌های فساد به شدت کاهش یابد. 


وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه باید توجه کند که حیف و میل قریب به چهار میلیارد دلار از سرمایه‌های مردم آن هم در شرایط تحریمی حاضر و البته ضربات جبران‌ناپذیر به سرمایه اجتمای نظام جمهوری اسلامی جنایتی است بزرگ و نابخشودنی که نیاز به برخورد جدی و تأثیرگذار دارد. و به ویژه از رئیس انقلابی قوه قضائیه انتظار داریم اقدام عاجل و انقلابی صورت گیرد. 


امام جمعه خرمدره به جنایت جنایتکاران و افزایش شهدا و آوارگان هنوز ادامه دارد، گفت: اقدام کم سابقه گوترش در تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل با استفاده از اختیارات خاص خود مبتنی بر ماده ۹۹ منشور سازمان ملل قابل تقدیر بوده و البته وتوی قطعنامه طرح شده مبنی بر آتش بس در سرزمین‌های اشغالی، نشان داد که قانون جنگل در سازمان ملل حاکم بوده و تجدید نظر ساختاری در سازمان ملل لازم است. 


حجت‌الاسلام زاهدی پور با اشاره به اظهارات رئیس قوه قضائیه مبنی بر جذب ده هزار نیروی جدید در شوراهای حل اختلاف، ادامه داد: قوه قضائیه باید ماهیت حل اختلاف شوراهای حل اختلاف را حفظ کند. وارد کردن شوراهای حل اختلاف، حتی در مراحل اولیه فرایند قضاوت، به دلیل عدم توانایی لازم و عدم طی فرایندهای جذف قضات در مورد آنان، حاکمیت عدالت را زیر سؤال برده و خدمات قوه قضائیه را زیر سؤال می برد. 


وی تصریح کرد: در جریان مراجعه مردن، مشاهده می کنیم که بسیاری از مشکلات قضائی،  از شوراهای حل اختلاف نشأت می گیرد. لازمه عدالت این است که قضات محترم در پرونده های انتقالی از شوراهای اختلاف به روند موجود اکتفا نکرده و تحقیقات لازم را شخصاً انجام دهند.


وی به طرح مجدد برخی شبهات در ارتباط با سند ننگین ۲۰۳۰ اشاره کرد و افزود: توطئه فرهنگی مهمترین ابزار برای استعمار و استثمار ملت ها و کشورهاست و سند ننگین ۲۰۳۰ از مصادیق بارز  توطئه های فرهنگی است و تعهد به آن مصداق بارز وطن فروشی است.


وی با یادآوری اینکه امضای سند ۲۰۳۰ در دولت قبل تأسف بار بود، افزود: دولت سیزدهم در مسیر اطاعت از رهبری، موضع صریح خود مبنی بر برائت از سند ننگین ۲۰۳۰ را اعلام و به شبهات مربوط به آن پاسخ دهد تا شریک جرم نباشد.


امام جمعه خرمدره اضافه کرد: مجلس و قوه قضائیه متناسب با مواضع رهبری، اقدامات لازم برای جرم انگاری اجرای سند ۲۰۳۰ را انجام دهند.

کد خبر 1738898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha