استقبال کودکان از کلاس قرآن کانون مسجدی الغدیر سنقر و کلیایی

کریمی گفت برنامه های مختلفی در کانون با حضور کودکان و نوجوانان برگزار می شود که مهمترین این برنامه ها برگزاری کلاس قرآن همراه با اقامه نماز مغرب و عشا ءبرای کودکان است.

امید علی کریمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت کانون های مساجد در بحث قرآن، گفت: قرآن کتاب انسان سازی است و هدفی جز هدایت انسان ندارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری الغدیر سنقر و کلیایی افزود: قرآن جایگه ویژه ای دارد و کانون ها نیز می توانند نقش ویژه ای در ترویج سیره ی فضل الله و قرآن داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: نهادینه کردن قرآن و آموزه های آن در میان جوانان باید در سنین پایین و در همان کودکی آغاز شود. بهترین فرصت برای فراگیری قرآن، دوره نوجوانی و جوانی است و آنچه در این دوره فراگرفته شود، ماندگار و جاودان خواهد بود.

استقبال کودکان از کلاس قرآن کانون مسجدی الغدیر سنقر و کلیایی

کریمی اظهار کرد: جاذبه قرآن به قدری است که تلاوت مقداری از آن زمینه انس با بقیه آن را فراهم می‌کند، البته اعجاز این کتاب باعث آن است که اگر کسی معنای آن را هم نداند و فقط از خواندن آن بهره‌مند باشد به همین مقدار از فیض خدا نصیب می‌برد، و همین عبادت لفظی او را به عبادت فکری می‌رساند.

مدیر کانون فرهنگی هنری الغدیر سنقر و کلیایی با اشاره به فغالیت های کانون مسجد الغدیر، گفت: جوانان و نوجوانان این مساجد باشور و اشتیاق خاصی در فعالیت های کانون شرکت می کنند که از جمله فعالیت ها می توان به برگزاری کلاس های قرآن، احکام، روانخوانی قرآن، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری، برپایی مراسمات اعیاد و عزاداری در مسجد، برپایی ایستگاه صلواتی، دیدار با خانواده شهدا، سرکشی از خانواده های نیازمند، سه شنبه های تکریم و برپایی نماز جماعت از مهمترین و شاخص ترین برنامه های کانون است.

کریمی بابیان اینکه  برگزاری نمازهای روزانه واجب نیز به صورت جماعت و گروهی، یکی از این برنامه هااست، اظهار کرد: برگزاری کلاس‌ های آموزشی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با استقبال مناسبی همراه است و در این راستا سعی کردیم از اساتید و هنرمندان بومی خود استفاده کنیم.

استقبال کودکان از کلاس قرآن کانون مسجدی الغدیر سنقر و کلیایی

کد خبر 1738944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha