اسکان‌دهی به زائران حاج قاسم از طریق اپلیکیشن/ تقاضای هفت کشور برای موکب‌داری در ایام سالگرد

با نزدیک شدن به دی‌ماه و چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم مجموعه‌های مردمی هم در تدارک پذیرایی از زوار سردار دلها هستند و در بخش‌های مختلفی از جمله اسکان و... فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ نخستین همایش توجیهی یک روزه موکب‌داران سراسر کشور برای حضور در چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، پنجشنبه(۲۳آذر) در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

این همایش در نوبت عصر با تشکیل کارگروه‌های فرهنگی، اسکان و پذیرایی میان‌وعده از زائران در هفته مقاومت، ادامه یافت و برنامه‌های موکب‌ها بحث و بررسی شد.

امیر اشرفی، مسئول ستاد مردمی چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به ثبت‌نام تقریباً همه استان‌های کشور برای موکب داری در هفته مقاومت، اظهار کرد: پیش‌بینی اسکان ۲۰ هزار نفر در هر شب شده است.

حجت‌الاسلام حسین عسکری، مسئول مواکب کمیته ستادمردمی چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم هم به خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان گفت: در حالیکه آخرین آمار موکب‌های ثبت‌نامی از سراسر کشور ۲۵۰ موکب بود اما در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ موکب دیگر تقاضا دادند اما ظرفیت دیگر رو به اتمام است.

وی با اشاره به اینکه همه این مواکب در مسیر گلزار شهدا مستقر می‌شوند؛ افزود: جانمایی موکب‌ها از ۵ دی آغاز و خدمات‌دهی از ۱۲ تا ۱۸ دی ماه انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام عسکری همچنین از اعلام آمادگی کشورهای عراق، ترکیه، روسیه، سوریه، یمن، آذربایجان و گرجستان برای موکب‌داری در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم خبر داد.

امیر عابدی، مسئول اسکان ستاد مردمی چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم هم گفت: آن دسته از زوار شهید سلیمانی از هر نقطه که متقاضی اسکان در کرمان هستند، درخواست خود را در اپلیکیشن "دیار مرد میدان| راهنمای زائر" ثبت کنند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این روابط عمومی ستاد اسکان ۲۴ ساعته پاسخگو است و افراد می‌توانند با شماره تلفن‌های
۰۹۱۳۰۳۸۴۰۰۳ و ۰۹۹۶۰۲۲۴۰۰۸ و ۰۹۹۶۰۶۶۴۰۰۸ و یا ۰۹۹۶۰۶۶۴۰۰۱ تماس بگیرند.

عابدی با اشاره به اینکه در آذرماه نیز امکان ثبت درخواست اسکان در اپلیکیشن دیار مرد میدان فراهم و در حال انجام است؛ افزود: به طور مثال امشب ۸۰۰نفر زائر اسکان داده شدند.

وی محل اسکان زوار را مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و... دانست و گفت: اوج عملیات اسکان‌ زائران حاج قاسم از ۶ تا ۱۸ دی ماه است.

عابدی بیان کرد: برای اسکان زوار خارجی نیز تمهیدات مخصوص اندیشیده شده است.

گفتنی است؛ در سالگرد سوم شهید سلیمانی ۶۵ هزار نفر از طریق اپلیکیشن دیار مرد میدان اسکان داده شدند.

کد خبر 1738967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha