سوگواره شعرفاطمی در ساوه برگزار شد

همزمان با ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سوگواره شعرفاطمی در شهرستان ساوه برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، اصغر مظفری، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، از شرکت کنندگان در این سوگوار تقدیر کرد و گفت: این برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون بسیج هنرمندان، کانون های فرهنگی هنری مساجد، شهرداری و شورای شهر ساوهبه مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه افزود: ترویج فرهنگ فاطمی و زیست عفیفانه از مهمترین اهداف برگزاری این سوگواره است.

این مقام مسئول ضمن الگو گیری از سیره و منش این بانوی بزرگ اسلام، ادامه داد: باعنایت خداوند متعال حضرت زهرا(س) در خلقت، ولادت، ازدواج و در دفاع از حریم ولایت، خاص بودند و ما نیز باید ادامه دهنده ایشان بوده و ولایتمداری و دفاع از ولایت را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) زمان شناس، حامی نبوت و امامت و در گفتار و رفتار الگو و اسوه هستند، خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) محور خلقت بود و در دانش، معرفت، تقوا، ایمان، خداشناسی، بصیرت و ... همتایی ندارد.

مظفری ضمن تاکید بر الگو گیری از سیره و منش فاطمی ادامه داد: انتظار می رود خواهران در زندگی علی الخصوص در زیست عفیفانه حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار داده و نقش آفرینی نمایند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه همچنین به انتخابات پیش رو اشاره کرد و ادامه داد: حضور حداکثری در انتخابات امری ضروری است و همگان باید در این انتخابات سرنوست ساز شرکت کنند.

وی با بیان اینکه بایستی سه راهبرد آگاه سازی، اعتماد سازی و رضایتمندی را در بین مردم اشاعه دهیم، اظهار کرد: نگذاریم دشمن با توطئه های خود در جامعه مانع حضور مردم شوند بایستی هوشمندانه عمل نموده و در این آزمون هم با حضور حداکثری بی سابقه سرآمد باشیم.

گفتنی است، شعرخوانی آقای احمدبابایی از شاعران مطرح کشوری و همچنین شعرخوانی توسط آقایان: علی اصغر ذاکری، شبیرگودرزی، نادرحسینی و سیدمهدی حسن زاده و اجرای نمایش مذهبی به کارگردانی علی امیری با نوای آقای صادق لشکری از دیگر برنامه های این سوگواره بود.

کد خبر 1738970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha