ناامید کردن جوانان در مراکز علمی خائنانه و کمک به دشمن است

امام جمعه کرمان با اشاره به پیشرفت های علمی و رتبه های کشورمان در سطوح جهانی بیان کرد: چرا برخی در مراکز علمی جفا کرده و جوانان و دانشمندان جوان را ناامید می کنند تا در این رقابت و مسابقه بزرگ جهانی نتوانند شرکت کنند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نمازجمعه(۲۴ آذر) امتحان و آزمایش انسان را در مسیر تکامل او برای بروز دادن استعدادها دانست و تأکید کرد: امتحان عمومی و برای همه اما نوع آن بسته به مشیت الهی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه جدی گرفتن امتحان اثر تربیتی فوق العاده دارد؛ افزود: انسان گاهی با خیر و گاهی با شر امتحان می شود و گاه انسان باید در جنگ نرم آبرو و حیثیت خود را بگذارد.

وی با تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها آن حضرت را سمبل تقوا و دینداری دانست و با تأکید به تأسی به ام الائمه علیهم السلام، همچنین سالروز شهادت شهیدان مفتح و تندگویان را هم تسلیت گفت و با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه؛ وحدت در هدف این دو نهاد را مورد توجه قرار داد.

امام جمعه کرمان دینداری در کنار پیشرفت و عمران و آبادانی را از جمله مأموریت های این دو نهاد برشمرد و با افزودن این مطلب که دانشمندان حوزوی و دانشگاهی باید در کنار هم جامعه ای فعال و پویا و دیندار را رقم بزنند؛ خاطرنشان کرد: پیشرفت هایی که در کشور آن هم در تحریم های همه جانبه و سخت بعد از انقلاب شاهد هستیم افتخارآمیز است.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی و رتبه های کشورمان در سطوح جهانی بیان کرد: چرا برخی در مراکز علمی جفا کرده و جوانان و دانشمندان جوان را ناامید می کنند تا در این رقابت و مسابقه بزرگ جهانی نتوانند شرکت کنند؟

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: این افراد یا خائن هستند و یا نادانسته به دشمن کمک می کنند و وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف و هدف عبارت از کشوری آباد و آزاد و پیشرفته در سایه خون شهدای عزیز و ارزشمند است و این امر مهم زمانی اتفاق می افتد که امیدوار باشیم و همه مراقبت کنیم آنچه امام انقلاب می خواهد، جامه عمل بپوشانیم.

وی به سالگرد تبعید امام خامنه ای به ایرانشهر در دوران غربت ها و مبارزه برای حاکم کردن اسلام و پیروزی انقلاب اشاره کرد و در ادامه به روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری هم اشاره و تصریح کرد: با کمال تأسف این روز زیر شعارهای رنگارنگ و خوب قرار گرفته و شاهد نسل کشی و جنایت در دنیا به خصوص در دو ماه اخیر در غزه هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در همین رابطه ادامه داد: سازمان ملل که برای جلوگیری از جنگ ها تشکیل شده اما در درون آن حق وتو گذاشتند که تا به حال چهل بار آمریکایی ها از این حق به نفع رژیم غاصب صهیونیستی استفاده و حتی آتش بس را وتو کردند تا زنان و کودکان فلسطین کشته شوند و انسانیت را به مسلخ برده و مسلمانان را قتل عام کنند و ناجوانمردانه گفتند یا با گلوله یا با آمپول باید مسلمین را قتل عام کنیم.

وی اظهار کرد: کجایند آنان که از زن و آزادی دفاع می کردند و امروز در برابر قتل عام زنان غزه سکوت کردند؟ آنها که در آشوب ها صدایشان دنیا را پُر کرده و بلندگوهای نحس دنیا آنها را حمایت می کردند، چرا الان از کودکان و زنان غزه حمایت نمی کنند؟

امام جمعه کرمان با اشاره به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و فضیلت، بزرگواری، تقوا، رعایت احکام الهی در دفاع از حق و...تصریح کرد: آن حضرت در دفاع زا نبوت تمام قد ایستاد و در دفاع از امامت هم جان خود را تقدیم و شهیده راه ولایت و امامت شد.

وی با بیان اینکه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی اهداف فاطمی را پیاده می کنند زیرا فرمودند «فاطمه دختر رسول خدا (ص) برای من سرمشق و الگویی نیکو است» و عدالت را به جهان عرضه و از مظلومین و محرومین دفاع می کنند؛ اظهار کرد: امام یاوری حضرت زهرا سلام الله علیها مثال زدنی است و بزرگترین درس را به ما دادند تا یاور امام باشیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: بهترین شاخص برای این امر این است از جانشین امام تبعیت کنیم که در حال حاضر باید از رهبری عظیم الشأن دفاع کنیم همانگونه که شهدا در خط امام جان خود را دادند و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مطیع محض امام بودند و سیدالشهدای مقاومت هم در زمان امام و رهبری تبعیت از امام را در دستور کار خود قرار داده بود لذا در دفاع از امام جامعه باید به حضرت زهرا سلام الله علیها اقتدا کنیم.

کد خبر 1739023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha