تکمیل مصلی نماز جمعه از مطالبات مهم مردم شهرستان سلسله است

احداث مصلی نماز جمعه شهرستان سلسله پس از ۱۳ سال از آغاز عملیات عمرانی آن، نیازمند مشارکت خیرین و مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، شهرستان سلسله در شمال استان لرستان، در غرب کشور است، این شهرستان شامل یک شهر و بخش فیروزآباد می باشد که دارای ۱٬۷۸۸ کیلومترمربع کیلومتر مربع مساحت و ۸۰ هزار نفر جمعیت می باشد.

۲ مدرسه علمیه بنت الرسول خواهران و مدرسه علمیه رضوی برادران در شهرستان سلسله فعالیت دارند، ۹۰ طلبه سطح ۲ عمومی در مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر مشغول تحصیل هستند و در مدرسه علمیه برادران الشتر نیز ۱۵ طلبه در سطح یک در حال تحصیل می باشند و فارغ التحصیلان این مدارس علمیه در عرصه های مختلف فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و نهادهای مختلف مشغول فعالیت هستند.

تکمیل ساخت مصلی نماز جمعه این شهرستان که مطالبه جدی مردم است، نماز جمعه اکنون در شهرستان سلسله در مسجد امام سجاد(ع) که بخش هایی به آن اضافه شده است، هر هفته برگزار می شود.

تکمیل مصلی نماز جمعه از مطالبات مهم مردم شهرستان سلسله است

و اما کلنگ احداث مصلای بزرگ امام خمینی الشتر در آبان ماه ۱۳۸۹ همزمان با عید قربان با حضور امام جمعه وقت حجت الاسلام الهی نژاد، حجت الاسلام  حاجی پور، مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان لرستان، فرماندار، جمعی از مسئولین شهرستان و مردم ولایتمدار الشتر به زمین زده شد و اما تاکنون ۱۳ سال است که به حال خود رها شده است.

قطعه زمینی به متراژ  ۱۰هزار متر مربع در بهترین موقعیت مکانی شهر الشتر و دارای چهار  معبر دسترسی ۳۵ متری، ۲۰ متری، ۲۰ متری و  ۸ متری  می باشد.

تکمیل مصلی نماز جمعه از مطالبات مهم مردم شهرستان سلسله است

قرار بر این بود که مصلی نماز جمعه شهرستان الشتر در دو فاز احداث شود که البته همچنان به فراموشی سپرده شده است.

تکمیل مصلی نماز جمعه از مطالبات مهم مردم شهرستان سلسله است

امام جمعه اسبق شهرستان الشتر جهت تکمیل پروژه مصلی شهرستان الشتر اعلام آمادگی کرد

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، امام جمعه اسبق شهرستان الشتر در رابطه با ساخت پروژه مصلی نماز جمعه شهرستان الشتر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، بیان داشت: در سال ۱۳۸۸ با توجه به ضرورت و نیاز شهرستان سلسله و بخصوص شهر الشتر  و کمبود فضاهای مذهبی، با بررسی ها کارشناسی، اقدامات مبارکی با تدبیر و حمایت شهردار وقت و شورای اسلامی و کمک های مومنین انجام شد و دو قطعه زمین مناسب برای مسجد اختصاص داده شد.

حجت الاسلام الهی نژاد گفت: یک قطعه زمین که مسجد امام رضا(ع) توسط برخی مومنین احداث و به بهره برداری رسیده است و محل اقامه نماز جماعت و برگزاری اجتماعات دینی و فعالیت های فرهنگی است.

همت خیرین برای ساخت مسجد

وی ادامه داد: قطعه زمینی در میدان امام حسین(ع) به مسجد اختصاص داده شد که اقدام شایسته ای برای احداث مسجد انجام نشده و انتطار می رود مومنین دارای تمکن مالی نسبت به احداث مسجد همت نموده و در احداث مسجد تسریع کنند.

حجت الاسلام الهی نژاد با اشاره به تأسیس مدرسه علمیه خواهران در شهرستان سلسله گفت:تأمین قطعه زمین مناسبی برای مدرسه علمیه بنت الرسول و احداث ساختمان که محل تعلیم و تربیت فرزندان آن منطقه شده است از برکات نظام اسلامی و توفیق  الهی است که خدا به بندگان خود عطا کرده است و خدا را بخاط این نعمات شاکریم.

وی بیان کرد: از جمله اقدامات اساسی و ماندگار تهیه ۱۰ هزار متر مربع زمین با دسترسی بسیار مناسب در داخل شهر برای احداث مصلای  نماز جمعه  است و مراسم کلنگ زنی مصلای الشتر در  ۴ آبان ۱۳۸۹ با حضور مردم و مسئولین انجام شد.

امام جمعه اسبق شهرستان الشتر ادامه داد: گرچه مدیریت و پیگیری این مهم بر عهده بنده بوده است ولی شهردار وقت الشتر و اعضای شورای شهر و خانواده های فتح الهی و حسنوند در تهیه زمین نقش اساسی داشتند و مردم شریف و متدین الشتر همت قابل تحسینی در پرداخت پول خرید زمین مصلا داشتند و بخش عمده پول زمین با کمک های مردم تامین و پرداخت شد.

وی ادامه داد: در نهایت بعد از امامت جمعه اینجانب مقداری از پول زمین مانده بود که آن را تامین و به مالکین پرداخت کردیم و سند مالکیت به نام مصلای نماز جمعه صادر و تحویل نهاد امامت جمعه گردیده است.

حجت الاسلام الهی عنوان کرد: برای احداث مصلی علاوه بر کمک های مردمی، مصلی دارای ردیف بودجه عمرانی بوده است و از جمله پروژه ها و تعهدات دولت می باشد و با همین مساعدت دولت پروژه شروع شده است ولی بیش از ده سال از شروع عملیات اجرایی ساختمان مصلی گذشته و پروژه  در حد اجرای فنداسیون رها شده است و اینکه متولیان و مسئولین مربوطه، اقدام و پیگیری نکرده اند را باید از خودشان جویا شد.

ضرورت پیگیری برای ساخت مصلی شهرستان الشتر

مؤسس حوزه  علمیه خواهران شهرستان الشتر ادامه داد: با توجه به اینکه مصلی دارای ردیف بودجه بوده است، اگر کمترین دغدغه و پیگیری ای برای احداث مصلی می بود تا الان حتما مصلی ساخته شده بود.

حجت الاسلام الهی نژاد بیان کرد: البته علت توقف ساخت مصلی را از مسئولین مربوطه لازم است مطالبه کرد و آنها علاوه بر پاسخگویی باید نسبت به کوتاهی های گذشته اقدام جبرانی انجام دهند.

وی اظهار کرد: بنده هم آمادگی دارم نسبت به ساخت و تکمیل مصلای الشتر نهایت پیگیری و مساعدت را داشته باشم و سال ۱۴۰۲ نامه ای نیز در این زمینه برای مسئول نهاد امامت جمعه ارسال کرده ام که با شرایط خاصی حاضرم پروژه را تکمیل نمایم.

تکمیل مصلی نماز جمعه از مطالبات مهم مردم شهرستان سلسله است

پروژه مصلی الشتر در برنامه بودجه استان از ردیف بودجه خارج شده است

حجت الاسلام امیدی، امام جمعه الشتر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، در رابطه با ساخت مصلی این شهرستان با بیان اینکه ساخت مصلی یک کار فرهنگی، عمومی و نیاز مردم است، اظهارداشت: مصلی شهرستان الشتر سالهاست که به حال خود رها شده است.

حجت الاسلام امیدی افزود: امام جمعه پیشین شهرستان الشتر بر این باور بودند که ابتدا باید طلبه تربیت کرد و سپس به ساخت مصلی و مسجد پرداخت.

وی در خصوص بودجه لازم جهت ساخت مصلی نمازجمعه الشتر خاطرنشان کرد: دولت در سال ۱۴۰۰ بودجه جدید برای ساخت این پروژه درنظر گرفته نشده است و فقط یک سری مصوبه بوده که آن نیز اعتباری دریافت نشده است.

حجت الاسلام امیدی بیان کرد: پروژه مصلی نماز جمعه شهرستان الشتر ۲سالی است که در برنامه بودجه استان از ردیف بودجه خارج شده است.

وی با بیان اینکه پروژه ها باید بالای ۵۰ درصد رشد داشته باشند که از ردیف بودجه خارج نشوند، ادامه داد: عدم پیشرفت در ساخت پروژه سبب شده که از ردیف بودجه خارج شود.

امام جمعه شهرستان الشتر با اشاره به اینکه ساخت مصلی در هر شهرستان مسئولیت بر عهده امام جمعه بوده و پیمانکار راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد، عنوان کرد: در آینده پیگیر خواهیم بود.

حجت الاسلام امیدی یادآور شد: یک سری نامه نگاری به کشور انجام شده و اما فعلا جوابی دریافت نشده است.

کد خبر 1739078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha