آستارا معطر به عطر خوش شهید خوشنام شد

مراسم وداع با شهید والامقام دوران دفاع مقدس در بندر آستارا برگزار و این شهرستان مرزی معطر به عطر شهید خوشنام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، نام بی بی دوعالم با فرزندان شهید خود سال‌هاست که عجین شده است و امروز در آستانه شهادت حضرت زهرا(س) شهید خوشنام ۲۴ ساله که در عملیات والفجر مقدماتی و در منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود به شهر مرزنشین آستارا رنگ و بوی دیگری بخشید.

عاشقان حضرت زهرا(س) امروز استقبال و وداعی با شکوه از این شهید داشتند و با فریادهای یا حسین(ع) و یا زهرا(س) به یاد مظلومیت حضرت زهرا(س) و شهدا اشک ماتم ریخته و به سینه‌زنی پرداختند.

آستارا معطر به عطر خوش شهید خوشنام شد

زن و مرد، پیر و جوان و از هر قشر و سلیقه‌ای در برنامه‌های وداع با شهید که در مسجد حضرت زهرا(س) شهر لوندویل، ستاد فرماندهی مرزبانی، مسجد حضرت فاطمه زهرا(س)، حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج)، مزار شهدای گمنام و مسجد امام رضای غریب(غربا) برگزار شد، یک به یک به تابوت شهید والامقام نزدیک شده و در حالی که پارچه‌هایی را تبرک می‌کردند، لحظاتی سر برتابوت شهید اشک ریختند.

آستارا معطر به عطر خوش شهید خوشنام شد

در ویژه برنامه وداع با شهید گمنام در مسجد امام رضای غریب(غربا) که با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان، مسئولان و اقشار مختلف مردم قدرشناس، شهید پرور و ولایتمدار آستارا برگزار شد، خانواده‌های شهدا به ویژه خانواده‌های دارای شهید مفقودالاثر، حس و حال خاصی داشتند؛ شاید احساس می‌کردند این شهید خوشنام گلگلون کفن، فرزند خودشان است که از زمان اعزام به ۸ سال جنگ تحمیلی، تازه به شهر و دیارشان برگشته است.

آستارا معطر به عطر خوش شهید خوشنام شد

سخنرانی اسماعیل حسن‌زاده مسئول سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، شعرخوانی در وصف شهدا و ایام فاطمیه(س) و سینه‌زنی از سایر بخش‌های آیین معنوی وداع با شهید خوشنام در مسجد امام رضای غریب(غربا) بود.

امروز حضور شهید گمنام در شهرستان مرزی بندر آستارا تلنگری شد تا به یاد داشته باشیم اقتدار و امنیتی که امروز در کشور داریم به راحتی به دست نیامده و حاصل خون پاک هزاران شهید والامقام است و باید برای حفظ تمامیت ارضی کشور و عمران و آبادانی این مرز و بوم با جان و دل تلاش کنیم و اجازه ندهیم دشمنان نظام اسلامی با سیاه نمایی دستاوردهای انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند و مانع از روند رو به توسعه کشور شوند.

آستارا معطر به عطر خوش شهید خوشنام شد

گفتنی است، این شهید خوشنام دوران دفاع مقدس روز (یکشنبه، ۲۶ آذر) همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در سنگر تشیع و در پارک شهدای گمنام این شهر به خاک سپرده می‌شود.

کد خبر 1739092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha