راهکار مسائل مبتلابه امروزی با تحلیل سبک زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها قابل استخراج است

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با تأکید بر این مطلب که می شود فاطمی زندگی کرد؛ افزود: اگر تک تک نکات زندگی ایشان تحلیل و بر شرایط روز تطبیق شود بسیاری از راهکارها برای مسائل مبتلابه زندگی امروزی استخراج می شود.

آیت الله احمد شیخ بهایی در آستانه فرا رسیدن سوم جمادی الثانی، سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به اینکه ریشه های اخلاق، معنویت، سبک زندگی دینی، جمعیت و فرزندآوری و... همه در زندگی آن حضرت دیده می شود؛ زندگی آن بانوی بی همتا را الگویی در همه این ساحت ها دانست.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان ادامه داد: به طور مثال ازدواج و فرزندآوری ایشان با همه خصوصیات آن، یک الگوی مناسب برای حل مشکلات ازدواج جوانان امروزی است زیرا با حداقل تشریفات و بدون تجملات بلکه با تأکید بر انسانیت، اخلاق و ... شکل گرفت و یا در فرزندآوری که علیرغم تنها 9 سال زندگی مشترک اما صاحب پنج فرزند شدند.

وی تقسیم کار با حضرت علی علیه السلام و به عهده گرفتن امور داخل منزل را از دیگر وجوه الگو بودن زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها عنوان و بیان کرد: البته امام علی علیه السلام نیز در کار منزل کمک می کردند و حضرت زهرا سلام الله علیها هم زمانی که امام علیه السلام در جنگ ها و مأموریت ها بودند، امور بیرون منزل را انجام یم دادند.

آیت الله شیخ بهایی همچنین پاسخ به سئوالات زنان مدینه، ارائه تحلیل های سیاسی، بیان نکات تفسیری، پاسخ به شبهات و... را از دیگر نکات مورد توجه در زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها فهرست کرد و آن را نشاندهنده سطح بالای علمی ایشان دانست و متذکر شد: با این وجود و از همه شئونی که یک زن می تواند در اجتماع از آن برخوردار باشد اما ایشان خانه داری و تربیت فرزند را انتخاب کردند.

وی با تأکید بر این مطلب که می شود فاطمی زندگی کرد؛ افزود: اگر تک تک نکات زندگی ایشان تحلیل و بر شرایط روز تطبیق شود بسیاری از راهکارها برای مسائل مبتلابه زندگی امروزی استخراج می شود از جمله اینکه باید برای بالابردن سطح علمی دختران جامعه با هدف استحکام عقاید و ارتقای معنویت آنان تلاش کرد.

استاد حوزه علمیه کرمان در عین حال عزاداری فاطمیه را هم موضوع مهمی خواند که باعث تشدید محبت به حضرت زهرا سلام الله علیها است.

کد خبر 1739170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha