۶۴ پژوهشگر و فناور برتر خراسان جنوبی تجلیل شدند

همزمان با هفته پژوهش، ۶۴ پژوهشگر و فناور برتر خراسان جنوبی در ۱۸ بخش مختلف با حضور استاندار خراسان جنوبی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، احمد لامعی صبح امروز(۲۵ آذر) در مراسم هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان که در دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: فراگیری علم و دانش، تلاش و پژوهش و دستیابی به پژوهش و فناوری از اصول راهبردی نقشه علمی کشور است.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: این مسأله در سخنان حکیمانه دیده بینای انقلاب و قلب بیدار و بصیر جامعه امام خامنه‌ای بارهای مورد تایید و تاکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از نگاه نافذ رهبر معظم انقلاب پیشرفت علمی پایه و لازمه قطعی تعالی همه‌جانبه و اقتدار یک ملت است و تنها با رسیدن به قدرت و اقتدار است که می‌توان از هویت، استقلال و عزت در مقابل زورگویان و مستکبران دفاع و منافع ملی را تضمین کرد.

لامعی بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب، همه اندیشمندان، فرهیختگان، دانشگاهیان و جامعه آموزش و پرورش را به جهاد علمی دعوت می‌کنند و لازمه این جهاد را تحقیق و پژوهش می‌دانند.

رئیس دانشگاه بیرجند تصریح کرد: اگر نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب بیندازیم رهبر معظم انقلاب بیشترین تأکید را به اندیشه جوانان، امیدآفرینی و پژوهش و فناوری تخصیص داده‌اند و این امور را نشانه قدرت، شوکت و اقتدار نظام می‌دانند.

وی در ادامه گفت: اگر نیم‌نگاهی به سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها که هدف غایی آن ساختن دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی است بیندازیم، ۲۰ درصد از راهبردهای چهارگانه آن در مباحث فرهنگی و تربیتی، ۱۰ درصد موضوعات مشترک و ۷۰ درصد مربوط به حوزه‌های آموزش، پژوهش و مدیریت است.

لامعی با بیان اینکه در این سند راهبردی عرصه پژوهش و فناوری بسیار گسترده است، در ادامه یادآور شد: هفته پژوهش استان با به صدا درآمدن زنگ پژوهش آغاز شد و شاهد افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری توسط پارک علم و فناوری بودیم.

رئیس دانشگاه بیرجند خاطر نشان کرد: در این هفته دهها کارگاه و سمینار آموزشی در خصوص پژوهش، فناوری و بررسی تنگناها و مشکلات استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی به فرایند انتخاب پژوهشگران و فناوران برتر اشاره و تصریح کرد: شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش استان با استناد به دستورالعمل و تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت کشور و وزارت علوم معیارها و شاخصه‌های لازم را تصویب و برای اجرا به بخش‌های مختلف شورا ابلاغ کرد.

لامعی عنوان کرد: در نهایت دستگاه‌های مختلف اجرایی پژوهشگر یا فناور برتر خود را معرفی و در ادامه با بررسی مستندات، کمیته پژوهش و فناوری استان ۶۴ نفر پژوهشگر و فناور را واجد شرایط اعلام کرد که امروز از این افراد تجلیل و قدردانی می‌شود.

کد خبر 1739213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha