فاطمیه در کرمان| از عزاداری در جای جای شهر تا خلاقیت‌های فرهنگی دخترانه

اقشار مختلف مردم کرمان به ویژه جوانان تلاش می کنند تا گوشه ای از عشق و ارادت خود را به ام الائمه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها نشان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با فاطمیه دوم، مجالس سوگواری و عزاداری و چهارپایه خوانی در سوگ حضرت صدیقه اطهر سلام الله علیها در سراسر استان پهناور کرمان در حال برگزاری است.

این مراسم با نزدیک شدن به سوم جمادی الثانی، سالروز شهادت سیده زنان دو عالم شور و شکوه بیشتری به خود گرفته؛ به گونه ای که در همه خیابان های کلان شهر کرمان یا مجلس روضه و یا موکب های مردمی برپا است و اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان تلاش می کنند تا گوشه ای از عشق و ارادت خود را به ام الائمه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها نشان دهند.

تقارن ایام شهادت بانویی که مزارشان مخفی است با تشییع شهدایی که نام خود را مخفی نگه داشته اند؛ بر معنویت این روزهای شهرها افزوده است.

استقبال از شهدای گمنام در مدارس، مساجد، هیئت های مذهبی، ادارات و نهادهای دولتی، خانواده شهدا و... از چنان شکوه و عظمتی برخوردار است که هزاران نفر را متأثر از این حضور کرده است.

فاطمیه در کرمان| از عزاداری تا برنامه های فرهنگی دخترانه

اوج مراسم ایام فاطمیه دوم در شب و روز شهادت است؛ به همین مناسبت اجتماع بزرگ فاطمی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و تشییع پیکرهای مطهر هشت شهید گمنام تازه تفحص شده در میدان حضرت ولی عصر کرمان برگزار و پس از آن به نقاط از قبل اعلام شده جهت تدفین بدرقه می شوند.

در شهر کرمان قرار است دو شهید گمنام تدفین شوند، یکی در دانشکده فنی دانشگاه شهید باهنر در بولوار جمهوری و دیگری در بوستان شهید فرح رو در چهارراه مدیریت؛ دختران نوجوان این محله در ابتکاری زیبا با تقدیم دعوت نامه به اهالی از آنها برای حضور در مراسم تدفین شهید دعوت می کنند.

موکب هیئت شهدای بیت الله الحرام کرمان هم مقابل مسجد قائم عجل الله تعالی به مدت 10 شب پذیرایی و به مدت پنج شب برنامه فرهنگی شامل طرح وقف در گردش(طرح امانت کتاب) یک دقیقه با من باش(مطالعه صحبت های مقام معظم رهبری با موضوع زن در اسلام و نگاه غرب) حس آرامش با تفأل(انتخاب بارکد و مشاهده کلیپ در موضوع زن و حضرت زهرا سلام الله علیها) و هدیه به دختران محجبه و قدردانی از حجاب دارد.

علاوه بر مساجد و دیگر اماکن مذهبی، حسینیه ثارالله، بیت الحسین(خانه حاج ماشاءالله) بیت الزهرا(موقوفه حاج قاسم) گلزار شهدا نیز این روزها و شب ها میزبان عزاداری فاطمی است.

فاطمیه در کرمان| از عزاداری تا برنامه های فرهنگی دخترانه

از دیگر برنامه های قابل ذکر، ویژه برنامه «یاس های غزه» در شام غریبان شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به یاد مادران و کودکان مظلوم غزه در حسینیه ثارالله و دسته روی عزای فاطمیه از میدان آزادی به سمت بیت الزهرا است که یکشنبه شب(26 آذر) بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

فاطمیه در کرمان| از عزاداری تا برنامه های فرهنگی دخترانه

کد خبر 1739219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha