اجرای سوگواره «یاس نبوی» در بقاع متبرکه خراسان رضوی 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اجرای سوگواره «یاس نبوی» در بقاع متبرکه خراسان رضوی خبر داد.

حجت الاسلام احمدزاده در گفتگو با خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: در ایام فاطمیه و شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرا سلام الله علیها، بقاع متبرکه در خراسان رضوی میزبان مراسم عزاداری و برنامه های متنوعی از جمله سوگواره «یاس نبوی» و همچنین اطعام و توزیع نذری هستند.

‌وی ترویج اخلاق و سیره حضرت زهرا (س) و برگزاری آیین عزاداری آن حضرت در بقاع متبرکه را از اهداف اجرای طرح سوگواره یاس نبوی دانست و افزود: در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر علیهمالسلام طرقبه شاندیز، سوگواره یاس نبوی با برنامه هایی چون سخنرانی، مدیحه سرایی، برپایی غرفه کودک و نوجوان همراه با اطعام زائران و مجاوران به مدت پنج شب در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: در بقعه متبرکه بی بی حسنیه(س) تربت حیدریه نیز مراسم عزاداری ایام فاطمیه با سخنرانی، روضه خوانی، مداحی، برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از زائران و مجاوران برگزار شده و ادامه دارد.

وی تصریح کرد: با همکاری مرکز افق در بقعه متبرکه امامزاده شعیب(ع)، خیرین و گروه های جهادی شهرستان سبزوار تعداد ۷۲ دیگ آش نذری جهت پذیرایی از زائران، مجاورین و عزاداران در این بقعه متبرکه برپا کردند.

حجت الاسلام احمدزاده گفت: ۵ عنوان برنامه نیز در بقعه متبرکه امامزاده سید محمد علوی(ع) مشهد درحال برگزاری است. برگزاری قرائت حدیث کساء هر روز باحضور زائران و مجاوران، ویژه برنامه اولین شهیده مدافع ولایت به مدت ۵ روز، اجرای برنامه نسل فاطمی با سخنرانی ویژه نوجوانان هیئت الشهدای بقعه متبرکه به مدت سه روز و ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی نیز به مدت ۵ شب با سخنرانی، مرثیه سرایی و مداحی در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: آیین‌ سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه در ۱۱ بقعه متبرکه غرب خراسان رضوی و در شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و "شِشتَمَد نیز برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: برگزاری همایش «رهروان یاس نبوی»، اقامه نماز جماعت، سخنرانی با موضوع سیره و زندگی حضرت زهرا (س) و برپایی غرفه مشاوره وقف برخی از برنامه‌های این طرح در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

وی بیان کرد: در همین راستا ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه در بقاع متبرکه امامزاده شعیب(ع) و امامزاده یحیی (ع) سبزوار، امامزاده معصوم زادگان خسروجرد، امامزاده حسن کوشک، امامزاده حسن آزادمنجیر، امامزاده حسن نزل‌آباد، بقعه ابورفاعه و برخی بقاع متبرکه شهرستان‌های خوشاب و ششتمد برپا شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1739233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha