امروز بیداری جهانی به برکت خون شهدا است

حجت الاسلام پناهی با بیان اینکه گفت: خون شهدا نتیجه داد و امروز بیداری در سطح جهان و حتی خود آمریکا رقم خورده است‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علیرضا پناهی‌مقدم امروز (۲۶آذر) در مراسم تشییع پنج شهید گمنام که همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید:«کسانی را که در راه خدا کشته شدند مرده نپندارید، آن‌ها زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی می‌خورند»؛ شهدا به خاطر نعمت‌های که خداوند به آنان داده بر شادی و نشاط  هستند و به آن مومنانی که هنوز به آنها نپیوسته‌اند و بعد در پی آنها به راه آخرت خواهند شتافت مژده و بشارت می‌دهند که از مردن نترسید و از خوف از دست دادن متاع دنیا غم مخورید. و آنها را به فضل و نعمت خدا بشارت می‌دهند و این که خداوند اجر اهل ایمان را ضایع نمی‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کسانی که بافاصله از شهدا هستند این مژده شهدا شامل آنان نمی‌شود، تصریح کرد: برای اینکه پشت سر شهدا باشیم و در مسیر اسلام بمانیم باید ویژگی‌هایی را داشته باشند.

وی به خطبه حضرت زهرا(س) در مسجد مدینه اشاره کرد و ادامه داد: اگر به پیامبر اسلام ایمان آورده‌ایم باید اعمالی را انجام دهیم اما دیانت فقط به نماز و عبادت و جهاد نیست؛ حضرت زهرا(س) در این خطبه فرمودند: شما ای بندگان خدا! مسئولان امر و نهی پروردگار و حاملان دین و وحی او هستید، و نمایندگان خدا بر خویشتن و مبلّغان او به سوی امّت‌ها می‌باشید.

حجت الاسلام پناهی‌مقدم با اشاره به اینکه فرمایشات حضرت زهرا(س) باید دین را حفظ و آن را در بین امت‌های دیگر ترویج کنیم، افزود: امام راحل این عقیده را در وجود ما گذاشت که مومن مسئولیت و وظیفه دارد و باید بپاخیزیم و از دین اسلام دفاع کنیم که با میدان‌داری مردم ایران، انقلاب اسلامی ما به پیروزی رسید.

مدرس حوزه و دانشگاه  با اشاره به اینکه امام راحل بناهای حداقل بیش از ۲۰۰ ساله مستکبران جهانی را فرو ریخت، بیان کرد: همین غربی‌های مدعی حقوق بشر دو جنگ جهانی به راه انداختند و ۷۰ میلیون انسان را کشتند و کشورها تسخیر و غارت کردند.

وی با بیان اینکه به همت انقلاب و به برکت خون شهدا امروز ایران اسلامی در حال پیشرفت و تعالی است، گفت: خون شهدا نتیجه داد و امروز بیداری جهانی در سطح جهان و حتی خود آمریکا رقم خورده است‌.

حجت الاسلام پناهی‌مقدم به مقاومت امروز جوانان فلسطینی اشاره کرد و افزود: امروز صهیونیست‌ها و غربی که ادعا داشت می‌خواهد دنیا را بگیرد در مقابل گروه کوچک حماس زانو زده است.

استاد حوزه و دانشگاه  تأکید کرد: با انقلاب اسلامی پایه‌های استکبار به لرزه افتاده و دنیا متوجه شد دیگر اوضاع تغییر کرده است.

کد خبر 1739308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha