شور دیار خاوران در بدرقه لاله‌های زهرایی

مردم دیار خاوران در روزهای پایانی پاییز مشق عشقی دیگر کردند و در مسیر بدرقه لاله‌های خوشنام زهرایی با سلام و صلوات به روح بلند و عرشی این شهداء با اشک‌های ناب خود این شهداء را بدرقه و تشییع کردند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: سرمای سرد روزهای پایانی پاییز هم مانع حضور گرم و عاشقانه مردم دیار خاوران برای تشییع شهدای بی‌نام و نشان و غریب نشد. میعادگاهشان هیات کهف‌ الشهدا بیرجند است، چگونه می‌توان بدون وضو در این محفل و ماوا قدم گذاشت و بی‌خواسته و تمنا از کنار لاله‌های عاشقانه عبور کرد، پرستوهای بازگشته از والفجر، چزابه و...

اینجا همه همنوای پسران فاطمه زهرا(س) شدند و پدران و برادران شیرمردانی که روزی در جبهه‌های جنگ همرزمان این پرستوهای عاشق بودند، امروز لاله‌های فاطمی را در دیار مردم شهیدپرور بیرجند بدرقه می‌کنند.

شور دیار خاوران در بدرقه لاله‌های زهرایی

امروز در سالروز شهادت جانسوز بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه(س) مادر شهدای بی‌نام و نشان، شور دیگری برپاست و زن و مرد، جوان و پیر از دل و جان برای تشییع لاله‌های فاطمی آمدند. اشک مجال‌شان نمی‌داد و برای رسیدن دستشان به لاله گلگون کفن لحظه‌شماری می‌کردند، مادرانی که برای پسر فاطمی زیر لب زمزمه می‌کردند.

نوای مداحانی که «شهید گمنام سلام» و «کجایید ای شهیدان خدایی» را می‌خوانند در خیابان مدرس پیچیده، پنج پرستوی عاشق بر روی شانه‌های شهر تشییع می‌شوند، طواف عشق بر گرد تابوتشان رقم می‌خورد، نوای یا زهرا طنین انداخته و تداعی غربت این شهدا با غربت دخت پیامبر اسلام بر دل ها چنگ می زند.

شور دیار خاوران در بدرقه لاله‌های زهرایی

خراسان جنوبی با تقدیم ۲ هزار شهید عشق و ارادت خود را به میهن و ملت بزرگ ایران ادا کرده است و امروز پیکر پنج شهید خوشنام در میان مشایعت اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استانی  در حالی تشییع می‌شود که حال و هوای این دیار را به عطر و بوی خوش شهادت آغشته کردند.

در مسیر تشییع شهدا تا میدان ابوذر بیرجند از حرف دل مردم پرسیدم، از عظمت و بزرگی شهدایی که امروز وطن به نام و یاد آنها دوباره اقتدار خود را به رخ جهانیان کشید، از فرزندان امروز که دست به سینه شهدا ایستاده بودند تا عهد و پیمانی دوباره با امام راحل و رهبری و شهدای والامقام ببندند که هرگز راهشان را گم نخواهند کرد.

بدرقه شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، در روزهایی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی در تداوم جنایات خود مردم بی‌دفاع غزه را آماج حملات خود قرار داده است. مردم همیشه قدردان خراسان جنوبی از فرصت بدرقه پاره‌های تن خود بهره برده و به اشکال و سیاق مختلف این جنایات را محکوم و تاکید کردند که مردم ایران به تأسی از اهل‌بیت و حضرت زهرا (س) در برابر هرگونه تجاوز و زورگویی از مقاومت حمایت می‌کنند.

پیکرهای شهدای گمنام که به میدان ابوذر رسید، مراسم تشییع با مداحی، رونمایی و اجرای گروه سرود مفضال با عنوان «نشان بی‌نشان» وابسته به معاونت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی و عزاداری در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همراه شد و آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر پیکر شهدا نماز اقامه کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به میزبانی استان از پیکر پاک پنج شهید گمنام، می‌گوید: پیکر ۲ شهید در روستاهای مرزی استند و بارنجگان شهرستان زیرکوه تشییع و به خاک سپرده می‌شود و پیکر مطهر سه شهید دیگر به تهران بازگردانده می‌شود تا در دیگر نقاط کشور تشییع و به خاک سپرده شود.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی ادامه می‌دهد: شهید گمنامی که در روستای بارنجگان خاکسپاری می‌شود ۲۸ سال سن دارد که در مرداد سال ۱۳۶۲ در عملیات «والفجر ۳» و در منطقه مهران به شهادت رسیده است.

وی می‌افزاید: شهیدی که در روستای استند آرام می‌گیرد ۲۶ سال سن دارد و در اسفند سال ۱۳۶۰ در عملیات مولای متقیان (ع) و در منطقه چزابه به درجه رفیع شهادت نائل گشته است.

فلاحی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در حال حاضر میزبان پیکر ۱۵۴ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در ۶۷ نقطه از خاک استان آرام گرفته است، بیان می‌کند: با خاکسپاری پیکر ۲ شهید جدید افتخار میزبانی استان به ۱۵۶ شهید و نقاط نیز به ۶۹ نقطه افزایش خواهد یافت.

کد خبر 1739312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha