ما باید پیرو سبک زندگی فاطمی باشیم

حجت الاسلام ساداتی گفت: ما باید به عنوان شیعه واقعی پیرو سبک زندگی فاطمی باشیم. امروزه تفکر دینی به معنای واقعی کلمه در سبک زندگی ما نهادینه شده است.

حجت‌الاسلام سید محمد علی ساداتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  ضمن تسلیت بمناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(ع)، گفت:حضرت فاطمه زهرا (س) چه در بعد خانوادگی و چه در بعد زندگی اجتماعی، الگوی کامل یک زن مسلمان و برترین زنان عالم است و ضرورت دارد که در راه ترویج آموزه های اخلاقی و تربیتی ایشان در جامعه بکوشیم.

امام جمعه سرپل ذهاب افزود:فاطمه(س) از نظر آموزه‌های قرآنی انسان کاملی است که به سبب همین ویژگی می‌تواند سرمشق بی‌چون و چرای مردم شود و انسان‌ها برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی از ایشان بیاموزند. آن حضرت(س) همانند حضرت مریم(س) و حضرت آسیه(س) همسر فرعون سرمشق نیک و پسندیده مومنان از مرد و زن است و این‌گونه نیست که افکار و عقاید و رفتار و کردار ایشان تنها سرمشق زنان باشد.

وی خاطر نشان کرد: فاطمه زهرا یکی از مناسب ترین سبک های زندگی را برای الگو شدن داردلذا عمر کوتاه وی مانع از آن نشد تا ظرفیت های انبوه زندگی دینی در پرتو قران و سنت و درون مایه های شخصیتی خود را نمایان کند. آن حضرت در ابعاد و ساحت های مختلف اعم از فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی سبک مبتنی بر اصیل ترین باورهاو ارزش ها را از خود بروز داده اند.

حجت الاسلام ساداتی تصریح کرد: فاطمه برترین بانو و سرور زنان عالم، دختر پیامبر اسلام (س) و حضرت خدیجه کبری (س)، همسر امام علی (ع) و یکی از پنج تن آل عبا و بزرگ بانویی است که آئینه تمام نمای پیامبر اسلام (س) است.

امام جمعه سرپل ذهاب  اظهار کرد:ما باید به عنوان شیعه واقعی پیرو سبک زندگی فاطمی باشیم. امروزه تفکر دینی به معنای واقعی کلمه در سبک زندگی ما نهادینه شده است. اگر سبک زندگی فاطمی در جامعه به عنوان الگو استفاده شود ما به آمار بالای طلاق و آسیب های اجتماعی مواجه نمی شویم.  

حجت الاسلام ساداتی در پایان گفت:زنی که مسلمان است و می خواهد تمدن سازی کند باید حضرت زهرا (س) را به عنوان الگوی خود در نظر بگیرد. مقام معظم رهبری در خصوص حضرت زهرا (س) بیان می کنند که فاطمه زهرا برای مواجهات حق و باطل آمده است. ایشان در جای دیگر ویژگی بانوی تمدن ساز اسلامی را ایگونه ارائه می کنند که باید فعال باشد و باید فعال تربیت کند.

کد خبر 1739336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha