استفاده درست از انرژی گاز طبیعی مستلزم صرفه جویی در مصرف آن است

فعله گری با بیان اینکه گاز طبیعی از نعمت های خدادادی است،گفت: انرژی گاز طبیعی امانتی نزد ما است و باید در مصرف آن صرفه جویی کنیم.

احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: منابع انرژی به خصوص انرژی گاز طبیعی ثروتی است متعلق به همه نسل ها و امانتی است در دست ما که باید به نسل‌های آینده تحویل بدهیم.

وی افزود:در خصوص مصرف بهینه اطلاع رسانی زیادی انجام شده تا در رفتار افراد جامعه پدیدار شود تا با جاری شدن فرهنگ استفاده صحیح و بهینه، بتوانیم سهم نسل آینده را روز به روز محفوظ نگه داریم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت گاز رسانی در استان  تصریح کرد : گازرسانی در استان با رشد شتابان در این چند سال اخیر پیگیری شد و در حال حاضر 100درصد جمعیت شهری و 99.7 درصد از جمعیت روستایی این استان  تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند و تا پایان سال تمامی روستاهای دارای سکنه تحت پوشش گاز طبیعی قرار می گیرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنان خود بیان کرد: با تمهیدات و اقدامات بسیار ارزنده شرکت ملی گاز ایران و عبور دو خط سراسری ششم و نهم  به قطر 56 اینچ از استان کردستان این شرکت از لحاظ زیرساخت‌های تامین انرژی بسیار تقویت شده و شرکت گاز استان کردستان هم تمامی اقدامات در زمینه آماده سازی امکانات ، تاسیسات و تجهیزات و نیروی های انسانی  متخصص را مد نظر قرار داده است.

لزوم رعایت مصرف بهینه گاز در ادارات و سازمان‌ها

وی با اشاره به اهمیت رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی در سازمان ها و بیان این مطلب، گفت: اهمیت رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی در سازمان ها در فصل سرما و افزایش روند مصرف گاز طبیعی دارای اهمیت فراوانی بوده و با شروع پیک مصرف گاز طبیعی ازاوایل آذرماه و پنج برابر شدن مصرف گاز طبیعی در بخش مسکونی ، رعایت مصرف بهینه انرژی بعنوان یک ضرورت اساسی مطرح است و رعایت الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی توسط هیئت محترم دولت هم مورد تاکید و توجه ویژه قرار گرفته است.

فعله گری به بخشنامه ابلاغی از طرف معاون اول محترم رئیس جمهوربه کلیه وزارتخانه ها ، سازمان ها ، موسسات و شرکت های دولتی ، نهادهای انقلاب اسلامی ، نیروی های مسلح و استانداری ها اشاره کرد و افزود : به منظور صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی تمامی سازمان ها موظفند ار تاریخ شانزدهم آبان ماه تا پایان سال جاری نسبت به رعایت کلیه مفاد بخشنامه اقدام و پایش نحوه اجرای آن به عهده شرکت ملی گاز ایران می باشد .

وی، از مصرف کنندگان در تمام بخش ها بخصوص بخش اداری درخواست کرد ، بهینه‌سازی مصرف گاز طبیعی را در محوربرنامه های استراتژیک سازمان قرار داده و با رعایت این اصول ، شرکت گاز را در ارائه خدمات مستمر در فصل زمستان یاری دهند.

فعله گری راهکار مفید و موثر در صرفه جویی در منابع انرژی بخصوص گازطبیعی را ارتقا سیستم‌های گرمایشی دانست.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان رعایت الگوی مصرف بهینه گاز طبیعی را گام اساسی دانست و ادامه داد : به دلیل اولویت قرار داشتن تامین گاز طبیعی منازل مسکونی ، رعایت دمای رفاه ۱۸ درجه  سانتیگراد درسالن ها  و اتاق های اداری ضروری بوده وکنترل این الگو از وظایف اصلی گروه پایش انرژی شرکت گاز استان کردستان است.

وی در  پایان سخنانش خاطر نشان کرد:با شروع فصل سرما و افزایش میزان استفاده از گاز طبیعی، فرهنگسازی، رعایت نکات ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز امری ضروری است.

کد خبر 1739360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha