جهاد تبیین حضرت زهرا(س) از مسجد شروع می‌شود

حجت الاسلام شمس با تاکید بر اینکه دین ما عین سیاست و سیاست ما عین دیانت است گفت: فاطمه سیاسی ترین شهیدعالم است و جهاد تبیین خود را از مسجد شروع می‌کند و مسجد را سنگر قرار داده و دفاع از ولایت را بیان می‌کند.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، حجت الاسلام علیرضا شمس امروزیکشنبه ۲۶ آذر ماه در اجتماع فاطمیون در مسجد جامع شهر ملایر ضمن تسلیت سالروز شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به فضایل شخصیتی ام ابیها گفت: مقام و منزلت حضرت زهرا آن قدر والا است که پیامبر اکرم  فاطمه را جان و پاره تن خود دانسته و می‌فرماید «هر کس فاطمه را به غضب آورد مرا به غضب آورده» و می‌فرمایید «هر کس بر فاطمه صلوات بفرستد گناهانش بخشیده ودر بهشت به من ملحق می‌شود».

جهاد تبیین حضرت زهرا(س) از مسجد شروع می‌شود

مسئول رسیدگی امور مساجد ملایربا استناد به آیات قرآن در خصوص کلمه و شجره طیبه افزود: پیامبر اکرم خود را شبیه شجره طییه دانسته و فاطمه را به شاخ و بن آن تشبیه کرده و اگر بخواهیم فاطمه را معرفی کنیم اول باید وجود پیامبر را معرفی کنیم ثمره این شجره طیبه که پیامبر است منتهی کمالات از نظر علم و اخلاق است.

شمس با بیان اینکه محبت بی اندازه پیامبر به فاطمه به قدری بود که عایشه به پیامبر اعتراض کرد که چرا این دختر برای تو و به وی احترام می‌گذاری از درخت طوبی میوه ای به من  دادند که رکن وجودی  زهرا از این میوه شد  و من هر  وقت من مشتاق بهشت می شوم فاطمه را می‌بویم و درخت طوبی این شجره طیبه ای پیامبر و ائمه اطهار هستند و  و شاخه های این درخت طوبی در خانه هر شیعه ای وجود دارد.

 وی با تاکید بر تکریم و سیاه پوش کردن و برقراری مراسم عزا در سالروز شهادت حضرت فاطمه در خانه همه شیعیان تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد زهرا (س) و عزاداری بر حضرت خوب است اما مهمترین اصل بصیرت واقعی نسبت به شناخت فاطمه(س) است که چرا ایشان جهاد و تلاش کرد و در این راه شهیده شد.

مسئول رسیدگی به امور مساجد ملایرگفت: ولایت را  شجره طیبه به سوی کمال و ظهور برشمرد که حفظ آن به واسطه شهادت بانوی دو عالم به دست آمده است.

جهاد تبیین حضرت زهرا(س) از مسجد شروع می‌شود

وی با اشاره به خطبه حضرت زهرا تصریح کرد: این خطبه را باید موشکفانه و دقیق نگاه کنیم و در این ایامی که همه  آماده هستند تا دل و جانشان را در دست ولایت قرار دهند ما باید به خطبه حضرت زهرا(س) برگردیم.

شمس  با اشاره به اینکه فاطمه الزهرا(س) بعد از ۹۵ روز بعد از رحلت پیامبر با همه مشکلات و مسائل علیه ولایت علی مواجه شده بود وآمده تا از ولایت و نهضت عظیم نبوی  دفاع کند  افزود: ایشان در این راه  گام در مسیر جهاد تبیین  نهاده و روشنگری می‌کند وهدف واقعی دفاع از ولایت است.

 وی با بیان اینکه یک بعد از خطبه حضرت زهرا(س) تبیین جریان هدایت و فلسفه امامت به عنوان نظام بخشترین رکن جامعه است  افزود: در واقع یادآوری می‌کند خواص و سران جامعه  باید نظام اندیشه توحیدی اسلام و جایگاه توحدی نبوت و امامت را عمیق نگاه کنند چرا که ریشه اصلی همه انحرافات انحراف ازنظام امامت و غفلت از توحید ونبوت و جریان هدایت و انسانیت  است.

مسئول رسیدگی به امور مساجد  با بیان اینکه  این انحرافی که در خواص جامعه ایجاد شد نمونه این انحراف نسل کشی قوم جبار و کودک کش اسرائیل در غزه است افزود:  به خاطر اینکه  سران برخی از کشورها وجایگاه نظام ولایت و امامت را ندانستند  وامروز در برابر این نسل کشی سکوت کردند.

جهاد تبیین حضرت زهرا(س) از مسجد شروع می‌شود

 وی اضافه کرد: اولین حرف حضرت زهرا (س) با خواص است که خواص جامعه بدانید یکی از عوامل شئون عاقبت به خیری رابطه قلبی و دلی و قوی با ولی فقیه است و ملاک عاقبت به خیری ولایت مداری و فدا شدن برای ولایت است.

شمس با بیان اینکه امروز ولی فقیه ما بر پایه ایمان و اقتدار نه بر پایه التماس و مذاکره و ترس از قدرت های پوشالین  به جلو حرکت می‌کند افزود: فرزندان جبهه مقاومت امروز نشان دادند که با صلابت و اقتدار در مقابل اسرائیل ایستاده و  دفاع می‌کنند.

 وی عشق به ولایت را در مسیر حضرت زهرا(س) دانست و تصریح کرد: اگر حرف امام و ولایت بر زمین بماند انحراف از مسیر حضرت زهرا(س) و ولایت است.

مسئول رسیدگی به امور مساجد ملایر با بیان اینکه فاطمه الزهرا(س)  به عموم جامعه نیز تذکر می‌دهد که نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت نباشند و در تحولات اجتماعی مشارکت کنند گفت: گلایه حضرت زهرا (س) به مردم در دوران خود از بی تفاوتی نسبت به عدم حمایت از جریان ولایت است.

 وی با تاکید بر اینکه دین ما عین سیاست  و سیاست ما عین دیانت است گفت:  فاطمه  سیاسی ترین شهیده عالم است و جهاد تبیین خود را از مسجد شروع می‌کند و مسجد را سنگر قرار داده  و دفاع از ولایت را بیان می‌کند.

شمس تاکید کرد: مساجد را باید آباد کرد و مساجد ما باید محلی برای ترویج و تحکیم ولایت و بیان شعور و شعار باشد و نگذاریم مساجد ما در دست نا اهلان قرار گیرد.

جهاد تبیین حضرت زهرا(س) از مسجد شروع می‌شود

وی اضافه کرد: نباید بگذاریم اسلام و انقلاب به دست نا اهلان بیفتد چرا که برای این نظام هزاران خون شهید ریخته شده و هر جا در مسیر معروف ها کوتاهی کردیم و  نظام به دست نامحرمان افتاد چقدر متضرر شدیم وحاصل آن ترویج سنت های ناصحیح و آسیبهای اجتماعی است.

مسئول رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: اگر پشتیبان ولی فقیه نباشیم نظام جمهوری اسلامی آسیب می بیند و نتیجه غفلت از ولی فقیه انحراف و مشکلات در جامعه است.

جهاد تبیین حضرت زهرا(س) از مسجد شروع می‌شود

 گفتنی است: مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ملایر با حرکت دسته جات عزاداری و هیأت های مذهبی ملایر از میدان امام حسین علیه السلام به سمت مسجد جامع ملایرشروع شد که  عزاداران فاطمی در اجتماع فاطمیون در مسجد جامع در سوگ بی‌بی دو عالم عزاداری و سینه زنی کردند.

جهاد تبیین حضرت زهرا(س) از مسجد شروع می‌شود

کد خبر 1739399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha