حضرت زهرا نقش خود را در جلوگیری از انحراف دین انجام داد

کارشناس مذهبی با اشاره به سبک زندگی فاطمی و سیره اجتماعی آن حضرت گفت: حضرت زهرا(س) نقش خود را در جلوگیری از انحراف دین انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، حجت الاسلام «محمد علی باقی» در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) پدافند هوایی شهید نصر اصفهان به ابعاد زندگی حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و اظهارداشت: شخصیت آن حضرت از نگاه فردی و اجتماعی الگویی برای همگان محسوب می شود.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه در بعد اجتماعی آن حضرت در شکل گیری قیام اهل البیت(ع) نقش داشت، تصریح کرد: حضرت مهدی(عج) ایشان را الگوی خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم و حکومت غیردینی از ویژگی اجتماعی دختر پیامبر اسلام است و ایشان نقش خود را در این خصوص ایفا کرد.

حجت الاسلام باقی اضافه کرد: هر فرد به سهم خود در برابر انحرافات باید نقش آفرینی کند و نگذارد تا دشمن فرصت را برای اهداف خود ببرد.

وی حمایت از همسر و ولایت را از دیگر ویژگی های حضرت زهرا(س) بر شمرد و اذعان داشت: ایشان در زمان شهادت برای دفاع از ولایت چنان ایستاد تا اینکه دچار آسیب جسمی شد و به شهادت رسید و ما نیز باید در مسیر دین اینگونه حرکت کنیم.

کارشناس مذهبی همچنین حمایت از همسر و تربیت فرزند را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: زندگی خانوادگی و نوع همسرداری و تربیت فرزند آن حضرت الگویی کامل برای جامعه ما به حساب می آید.

کد خبر 1739403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha