امامزاده نقی الهادی(ع) میزبان همایش رهروان یاس نبوی

همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه (س) همایش رهروان یاس نبوی یکشنبه شب 26 آذرماه با حضور پرشور و گسترده بانوان در محل امام زاده نقی الهادی(ع) شیروان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی، این برنامه به همت اداره اوقاف و امور خیریه از قبل پیش بینی شده بود که ترویج اخلاق و سیره حضرت زهرا (س) و برگزاری مراسم عزاداری آن حضرت در بقاع متبرکه از اهداف اجرای طرح است.

برگزاری همایش رهروان یاس نبوی، اقامه نماز جماعت، سخنرانی با موضوع سیره و زندگی حضرت زهرا (س) و برپایی غرفه مشاوره وقف برخی از برنامه‌های این طرح در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

 سوگواره یاس نبوی به منظور ترویج و تبیین فضائل حضرت زهرا (س) با همکاری مبلغان بومی هر ساله در این ایام برگزار می شود و با توجه به هجمه گسترده دشمنان در حوزه‌های مختلف، در ایام فاطمیه و خباثت‌های دولت تروریست آمریکا در سخنرانی‌ها و مداحی‌های این ایام توسط روحانیون برای حاضرین یادآوری شد.

 اقامه عزای حضرت فاطمه زهرا (س)، برپایی نمایشگاه و برپایی کاروان عزا در روز شهادت حضرت زهرا (س) در بقاع متبرکه و امامزادگان، فضا سازی محیطی و پیرامونی بقاع متبرکه، طبخ و توزیع غذا در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر، توزیع بسته‌های مواد غذایی تحت عنوان تبرکات فاطمی در میان خانواده‌های نیازمند از جمله برنامه‌های شب شهادت بانوی بزرگ اسلام در این شهرستان بود.

 تجمع عزاداران فاطمی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در آستان مقدس امامزادگان شهرستان از دیگر برنامه‌های این طرح بود، همچنین برپایی خیمه‌های معرفت در طول ایام فاطمیه شامل غرفه‌های پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی، ایستگاه‌های همه واقف باشیم، ترویج وقف، غرفه عفاف و حجاب، کودک و نوجوان از برنامه‌های جنبی این طرح معنوی بود.

کد خبر 1739410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha