ظلم بزرگ غرب به زنان در طول تاریخ

حجت الاسلام شیدایی گفت: غرب و تمدن غربی بزرگترین ظلم را در طول تاریخ به زنان داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محسن شیدایی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان‌جنوبی شامگاه (۲۶ آذر) در سوگواره «یاس بهشتی» که همزمان با شام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به همت قرارگاه ایده پردازی فرهنگی خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد محله سجادشهر بیرجند برگزار شد، با بیان اینکه دنیای غرب بزرگترین ظلم را در طول تاریخ به زنان روا داشته است، به نامه روزنامه نگار آمریکایی اشاره کرد و گفت: جامعه غربی با افراط و تفریط به بانوان می نگرد.

وی گریزی به سخنان این روزنامه نگار زد و افزود: «جوانا فرانسیس» روزنامه نگار نیویورکی در نامه خود خطاب به بانوان مسلمان گفت من به شما غبطه می خورم در جنگ ۳۳ روزه اسراییل علیه لبنان رنج بانوان، کشتار وحشیانه و... را از نزدیک دیدم اما بانوان با این وجود عفت و پوشش خود را حفظ کردند.

حجت الاسلام شیدایی از صفحات مجازی، فیلم و کلیپ ها و... به عنوان بمب های فکری و رسانه ای نام برد و افزود: بر اساس القای رسانه‌های غربی داشتن پوشش، نشان دهنده عقب ماندگی است و می توان گفت دنیای غرب پوشش؛ عفت بانوان را هدف قرار داده است.

وی یادآور شد: در این نامه آمده است شما زنان مسلمان، اسلام را دارید، نگذارید عفاف، حیا و خانواده را از شما بگیرند.

به گفته وی غرب چهره کثیف را زیبا نشان می دهد و برخی دختران جوان رشد خود را در زیبایی های جسمی و مسائل مادی می بینند در حالی که این موارد الگوی کاذب دارای رنگ و لعابی بیش نیست.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان‌جنوبی در ادامه به بیان شخصیت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (س) با رعایت جایگاه زنانگی، عفاف و حجاب در جامعه به مقامی رسید که بنا به گفته امام صادق(ع) پیوسته جبرئیل  برای تسلی دادن به حضور ایشان می رفتند.

وی در خوص این سؤال که چرا یکی از بانوان به عنوان ائمه انتخاب نشدند، گفت: با اینکه مسئولیت سنگین اجتماعی امامت با ویژگی زنانه سازگار نیست اما این مهم به این معنی نیست حضرت زهرا (س) به این مقام نرسیدند.

کد خبر 1739449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha