مساجد به برکت انقلاب اسلامی محلی برای حضور باشکوه خواهران شده است

غفاری با اشاره به لزوم انسجام بخشی به فعالیت خواهران در مساجد، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و مجاهدت ها، مساجد به محلی برای حضور باشکوه خواهران تبدیل شده است.

لیلا غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس گفت: بیش از نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند و تربیت نیم دیگر جامعه نیز در دست این بانوان است.

مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) مسجد دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان سروستان با بیان اینکه حضور با برنامه و انسجام بانوان در مسجد بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: برنامه ها باید به گونه ای برنامه ریزی شود که خواهران از این حضور بهره معنوی و اجتماعی ببرند.

وی تاکید کرد: در یک زمانی با توجه به شرایط موجود و نوع ساختمان مساجد، این شرایط و فضا برای حضور بانوان مهیا نبود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و مجاهدت ها، مساجد ما به محلی برای حضور باشکوه خواهران تبدیل شده است.

غفاری تصریح کرد: اگر کسی این حق را از بانوان بگیرد و یا خود خواهران به بهانه های واهی، خود را از مسجد دور کنند، ممکن است که از مسائل اجتماعی مطلع نشوند و این امر در تربیت فرزندان اثرگذار است چرا که اگر مادر در خصوص مسائل اجتماعی، شرعی و فردی آگاهی نداشته باشد، ممکن است با حرکتی ذهن و روح فرزند خود را مکدر کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) مسجد دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان سروستان ضمن اشاره به برنامه های کانون، گفت: کانون در مسجد دانشگاهی تشکیل شده است و بیش از یک هزار دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و همچنین ۲۵۰ دانش آموز مدرسه سما از فعالیت هایی که در طول سال به ویژه در مناسبت های ملی و مذهبی از جمله روز دانشجو و هفته دفاع مقدس در مسجد دانشگاه برگزار می شود، شرکت می کنند.

وی یادآور شد: برخی برنامه ها نظیر محفل انس با قرآن، مراسم احیای شب های قدر و شهادت مولا علی (ع) نیز در مسجد دانشگاه برای عموم مردم برگزار می شود که مورد استقبال هم قرار می گیرد.

کد خبر 1739475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha