ایام فاطمیه بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی فاطمی  است

سوری گفت: ایام فاطمیه بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی فاطمی است و نهادهای فرهنگی باید حداکثر استفاده را از فضای معنوی ایام داشته باشند.

فرزانه سوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری  سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در کانون مسجد امام حسین(ع)   محله ده پهن، گفت:حضرت فاطمه (س) تربیت شده مکتب پیامبر (ص) و یک اسوه تمام معنا در عرصه عشق و عبادت به خدا، خدمت به مردم، عفاف و پاکدامنی، خانه داری، تربیت صحیح فرزند و نقش‌های سیاسی و اجتماعی در جامعه است.

مدیر کانون فرهنگی هنری انصار الحسین (ع) در محله ده پهن  کرمانشاه  افزود: ولایتمداری و دفاع از حریم امامت از مهم‌ترین الگوهایی است که می‌توانیم در زندگی حضرت زهرا (س) برای خود داشته باشیم، گاه ولایت مداری در خانه و خانواده شکل می‌گیرد و زن باید مطیع همسر باشد، گاه در اداره شکل می‌گیرد و فرد باید مطیع مدیر خود باشد، گاه در نگاه در جامعه شکل می‌گیرد که فرد باید مطیع ولی امر مسلمین باشد و گاه در مباحث فردی و اعتقادی اتفاق می‌افتد که فرد باید مطیع خداوند متعال باشد.

ایام فاطمیه بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی فاطمی  است

وی خاطر نشان کرد:حضرت فاطمه (س) نزد مسلمانان، برترین و والامقام‌ترین بانوی جهان و برگزیده زنان عصر خویش بود که مقامش تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نبوده و در تمامی اعصار جریان دارد.

سوری تصریح کرد: کرد: او، الگوی همه زنان عالمْ در زندگی، راز و نیاز، عبادت، اخلاق و ایمان بود. همسری مهربان و فداکار برای حضرت علی علیه السلام و مادری دل سوز و شایسته برای فرزندانش و الگویی نمونه برای همه زنان و مادران بود. او، دختر پیامبر بود و در اخلاق و عبادتْ مانندی نداشت.

مدیر کانون فرهنگی هنری انصار الحسین (ع) محله ده پهن کرمانشاه اظهار کرد:حضرت زهرا (س)   الگوی جامع اخلاق و انسانیت به شمار می روند و چه در جایگاه فرزند، همسر یا مادر به بهترین نحو ممکن ایفای نقش کرده و از برجسته ترین انسانهای تاریخ به شمار می روند و چه نیکو که جوانان و نوجوانان رهرو چنین شخصیت فرزانه ای باشند تا به سعادت دنیا و آخرت دست یابند.

وی در پایان با اشاره به برنامه های کانون در ایام فاطمیه، گفت: سیاه پوشش کردن کانون و مسجد، برگزاری کلاس قرآن، برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری، پخت و توزیع نذر، سخنرانی در مورد سبک زندگی فاطمی از نمونه های شاخص برنامه های ایام فاطمیه است.

ایام فاطمیه بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی فاطمی  است

کد خبر 1739485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha