کتاب خوب| خاطرِ نازکِ گُل

کتاب «خاطرِ نازکِ گُل» بیان گوشه‌هایی از زندگانی، فضایل، شخصیت معنوی و سیره‌ی اخلاقی فاطمه‌ زهرا(س) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مازندران،کتاب «خاطرِ نازکِ گُل» نگاهی نو به زندگانی و شخصیت حضرت زهرا(س) نوشته سیدحسین سیدی در ۲۷۶صفحه به همت نشر معارف روانه بازار نشر شد.

در ابتدای این نوشتار به توصیف سیمای ظاهری فاطمه زهرا(س) و آراستگی ظاهر، رعایت بهداشت و نظافت، آداب غذاخوردن و برخی از ویژگی‌های رفتاری ایشان پرداخته شده، پس از آن ابعادی از سیره‌ی معنوی، فضایل ایشان و برخی از آیات قرآنی نازل‌شده در منزلت آن بانوی بزرگ اسلام بیان شده است. در ادامه، نویسنده به نمونه‌هایی از سیره‌ی رفتاری حضرت زهرا اشاره و داستان‌های کوتاهی از زندگانی ایشان نقل نموده است.

زمانی که عبداللّه و قاسم، دو فرزند رسول‌الله‌(ص)، وفات کردند، دشمنان آن حضرت برای تضعیف روحیه‌ی ایشان زبان به طعن و شماتت گشودند و عاص‌بن‌وائل، پیغمبرِخاتم را «ابتر» خواند. برای کلمه‌ی «کوثر»، بیش از ۲۵ معنا و احتمال مطرح کرده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به چشمه‌ای در بهشت و حوض کوثر (طبق روایات شیعه و سنی) اشاره کرد. از دیدگاه مفسر عالی‌قدر شیعه، علامه طباطبایی(ره) مناسب‌ترین معنا، با توجه به معنای آخرین آیه، «کثرتِ ذُریه‌ی پیامبر اکرم(ص)» است. پیامبر اکرم(ص) مأمور می‌شود به شکرانهٔ این نعمت بزرگ در پیشگاه با عظمت خدای سبحان سر تعظیم فرود آورد و نماز گزارد و قربانی نماید.

کد خبر 1739522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha