لزوم ایجاد شعبات ویژه در دادگستری برای رسیدگی به پرونده‌های حوزه امر به معروف

در دیدار دبیر ستاد امر به معروف کردستان با مسئولان دادگستری استان بر لزوم ایجاد شعبات ویژه در دادگستری برای رسیدگی به پرونده‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، علی اصغر حسی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان و حجت الاسلام و المسلمین کیومرث امیرخانی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.

 حسینی با تاکید بر اینکه رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگی است، مقابله با مفاسدی که در سطح اصناف اتفاق می افتد را لازم و ضروری دانست.

وی افزود: امروز اصلی ترین مسئله ای که مردم را رنج می دهد بحث فساد اداری است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، حوزه ورزش و گردشگری استان کردستان علی رغم همسو بودن و دغدغه مند بودن مدیران این دو حوزه اما وجود ناهنجاری هایی در آنها نمایان است.

وی اظهار داشت: شأنیت نظام اسلامی بر این است که تمام جوانب اسلامی در امور آن رعایت شود.

حجت الاسلام و المسلمین کیومرث امیرخانی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کردستان نیز در سخنانی، خاطرنشان کرد: دادگستری کردستان هر نوع همکاری که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر لازم باشد دریغ نخواهد کرد و هر آنچه را که وظیفه داشته باشد پیگیری خواهد کرد.

وی بر لزوم ایجاد شعبات ویژه در دادگستری برای رسیدگی به پرونده های امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: دستگاه قضا از مدعیان امر به معروف و نهی از منکر است و موارد ارجاع داده شده به دستگاه قضا از سوی ستاد امر به معروف در اسرع وقت پیگیری خواهد شد.

امیرخانی نتیجه بخش بودن اقدامات را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر پیگیری یک موضوع به نتیجه برسد بسیار بهتر از پیگیری چند موضوع بی نتیجه است و قطعا باید موارد، اولویت بندی شوند.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کردستان در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به مسئله حجاب در بین اصناف، عنوان کرد: اصناف در خصوص حجاب باید مکلف به رعایت قانون شوند و نباید کشف حجاب کنند و ستاد امر به معروف و دستگاه قضا باید مطابق قانون با این موارد رفتار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین امیرخانی، آموزشگاه های آزاد را مرکز ترویج فرهنگ غربی عنوان کرد و گفت: سر منشأ کنترل حجاب، آموزش و پرورش و دانشگاه ها است.

محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز مسئله بی حجابی و کشف حجاب را در سه گروه دسته بندی کرد و اظهار داشت: دسته اول افرادی که کشف حجاب می کنند از سوی کشورهای مقدم شبیخون فرهنگی علیه نظام اسلامی خط می گیرند.

وی افزود: دسته دومی که اقدام به بی حجابی می کنند، نقش جهت دهی و ارزش زدایی ندارند اما کار آنها از روی تعمد و عقده می باشد. هرچند که تعمد آنها غیرعقلانی و غیرمنطقی است اما خباثت گروه اول را ندارند.

دادستان کردستان عنوان کرد: گروه سوم مردم عادی جامعه هستند که اینها فریفته شده و اغلب هم از قشر نوجوان می باشند.

وی افزود: در بدبینانه ترین حالت ممکن، تنها 30 درصد جامعه اقدام به بی حجابی می کنند و اینها باید دسته بندی و دسترسی به آنها تعریف شود.

جباری با تأکید بر اینکه دشمن در حوزه ضدفرهنگی هوشمندانه عمل می کند، گفت: یکی از شگردهای شیطان خودضعیف پنداشتن در مقابل حربه های دشمن دانست.

دادستان کردستان با تاکید بر اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید از ظرفیت مردمی استفاده کند، گفت: بزرگترین کمک ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دستگاه قضا، اطلاعات افزایی است.

جباری با انتقاد از جلسات بدون خروجی و سرشار از آمارهای غیرواقعی، آموزش و پرورش را از کلیدی ترین حوزه ها برای رسوخ دشمن علیه نظام اسلامی و تغییر نگرش و فرهنگ جامعه عنوان کرد.

کد خبر 1739581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha