برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۱۱ بقعه متبرکه مشهد مقدس

رییس اداره اوقاف ناحیه سه مشهد مقدس از برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۱۱ بقعه متبرکه مشهد مقدس خبر داد.

حجت الاسلام رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: در سالروز شهادت ام ابیها حضرت زهرا(س) آستان مقدس امام زادگان و بقاع متبرکه مشهد مقدس نیز همانند اکثر آستان‌های مقدس کشور میزبان عزاداران فاطمی بودند. 

وی با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه این شهر گفت: این آیین باشکوه با بهره گیری از ۱۰ نفر از مبلغین بومی و اعزامی از قم همراه با برگزاری ۵ ویژه برنامه و برگزاری نمایشگاه بصری به صورت ویژه در شهر رضویه برگزار شد.

رییس اداره اوقاف ناحیه سه مشهد مقدس افزود: برپایی خیمه های معرفت همراه با برنامه های متنوع فرهنگی، اجرای مسابقه،گروه های هنری، سرود، عزاداری هیئات مذهبی به خصوص هیئت نوجوانان و برگزاری مراسمات عزاداری در روستاهای مجاور بقاع متبرکه و مدارس با برپایی بیش از ۷ ایستگاه صلواتی توزیع چای، شربت و دمنوش از جمله برنامه های این سوگواره بود.

وی عنوان کرد: این سوگواره در بقاع متبرکه امامزاده یحیی(ع)، خواجه اباصلت (ره)، امامزاده سید محمد علوی (ع)،مجموعه زیارتی دهسرخ، خواجه مراد(ره)، امامزادگان تبادکان، امامزاده سید محمد حاتم(ع)، امامزادگان بی بی صنوبر و میرسبحان علیهماالسلام، امامزادگان هاشم و محتشم علیهماالسلام و امامزاده ابوالقاسم صالح(ع) نیز برگزار شد.

حجت السلام رحمانی یادآور شد: با برنامه ریزی هیئت امنا، مدیران اجرایی و مسئولین مراکز افق بقاع متبرکه، همکاری خیرین و از محل نذورات منطبق بیش از ۱۰ هزار نفر از عزاداران فاطمی در این بقاع متبرکه پذیرایی شدند.

پایان پیام/

کد خبر 1739597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha