تعداد شهدای روزنامه نگار به ۹۷ نفر افزایش یافت

با شهادت «عادب زعزب» آمار شهدای روزنامه نگار به ۹۷ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رابسک، دفتر اطلاع رسانی دولت غزه امروز سه شنبه ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد: پس از شهادت «عادل زعزب» روزنامه نگار در بمباران رفح در جنوب نوار غزه، تعداد خبرنگاران شهید به ۹۷ نفر افزایش یافت.

روز گذشته، باشگاه زندانیان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون، ۴۶ خبرنگار را بازداشت کرده اند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای اشغالگر همچنان در حال دستگیری ۳۲ خبرنگار هستند و  ۱۹ خبرنگار را  به بهانه داشتن «پرونده سری» به بازداشت اداری منتقل کرده‌اند. اشغالگران تعدادی خبرنگار را به اتهاماتی از جمله تحریک در شبکه های اجتماعی متهم کرده‌اند.

از سوی دیگر، دفتر اطلاع رسانی دولت غزه پیشتر اعلام کرده بود ارتش اشغالگر ۱۶۸۰ قتل عام مرتکب شده است که بر اثر آن ۲۶۴۵۳ نفر شهید و مفقود شده‌اند که از این میان،   ۱۹۴۵۳ نفر شهید شده‌اند که شامل ۸۰۰۰ شهید کودک، ۶۲۰۰ شهید زن و ۳۰۰ شهید، ۳۲ شهید کادر درمان و ۹۶ شهید خبرنگار هستند.

این دفتر رسانه اظهار کرد: هنوز ۷۰۰۰ نفر مفقود یا زیر آوار هستند  و یا سرنوشت آنها هنوز مشخص نیست و ۷۰ درصد آنها کودک و زن هستند و ۵۲۲۸۶ نفر مجروح شده‌اند.

این دفتر رسانه اعلام کرد: صدها فلسطینی نیز در جریان این جنگ وحشیانه تجاوزکارانه از جمله ۴۰ پرسنل پزشکی دستگیر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی در صدها مرکز آوارگی زندگی سختی را سپری می‌کنند و این تعداد زیاد برای پایان دادن به رنج های مستمر خود نیازمند راه حلی ریشه‌ای دارد و همه آنها به کمک ها و تدارکات فوری و همه نهادهای بین المللی نیاز دارند. همچنین، ۳۲۷۰۰۰ نفر در اثر جابجایی به بیماری های عفونی مبتلا شده‌اند.

در جریان جنگ وحشیانه  رژیم صهیونیستی، ۱۲۶ مقر دولتی اشغال، ۹۰ مدرسه و دانشگاه به طور کامل از کار افتاده است و۲۸۲ مدرسه و دانشگاه آسیب جزئی دیده است و این در حالی است که ۱۱۲ مسجد به طور کامل ویران شده و ۲۰۰ مسجد به طور جزئی ویران شده و  سه کلیسا تخریب شده است.

همچنین، از نظر خسارت وارده به واحدهای مسکونی در مجموع ۳۰۶۵۰۰ واحد مسکونی تخریب شد که بر اثر حملات اشغالگران، ۵۲۵۰۰ واحد مسکونی به طور کامل و ۲۵۴۰۰۰ واحد مسکونی به صورت جزئی  خسارت دیده‌اند.

کد خبر 1739715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha