ارایه ۱۰۰ مقاله در همایش سیاست آسیایی و همسایگی ایران

مجیدی گفت: در برگزاری همایش بین المللی سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران پیش نشست های ۲۰ گانه با ارایه ۱۰۰ مقاله برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدرضا مجیدی، دبیر علمی همایش بین المللی سیاست همسایگی جمهوری اسلامی و رییس پژوهشکده تحقیقات راهبردی در این همایش گفت: در ۱۰ سال گذشته این احساس بود که توازن و نگاه به مناطق مختلف با توجه به جایگاه همسایگان غرب آسیا کمرنگ و مغفول مانده است. ایران یکی از کشورهای پر همسایه است که نیازمند راهبرد و راهیافت روشن و عالمانه در این زمینه است.

وی با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات رهبر انقلاب در آسیب شناسی، روابط با همسایگان تصریح کرد: این امر موجب شد تا بر آن شویم تا با بازاندیشی بر این موضوع و دیدار رهبر انقلاب در سال ۹۸ نکاتی را مورد توجه قرار دهیم تا در سطوح سیاستگزاری و اجرایی این امر محقق شود. کلیدواژه های این همایش سیاست همسایگی و دیپلماسی حوزه مقاومت است که مورد توجه قرار گرفته است و بر همین اساس همایش سیاست آسیایی و همسایگی جمهوری اسلامی ایران تایید و تصویب شد تا با توجه به همکاری با پژوهشکده راهبردی مجمع و ارتباط مجمع با مجامع علمی و دانشگاهی سیاست راهبردی مجمع در این همایش بر همکاری با مجامع علمی و سیاسی کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: همایش امروز محصول اندیشکده دیپلماسی آسیایی مجمع تشخیص و دانشگاه تهران است تا مقدمه ای برای کارهای بزرگ تر باشد. برای برگزاری این همایش پیش نشست های ۲۰ گانه با ارایه بیش از ۱۰۰ مقاله برگزار شده است.

وی تصریح کرد: از محورهای این همایش می توان به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در نگاه به همسایگان و آسیا، چالش های همسایگی ایران و جهان اسلام، بایسته های همسایگی جمهوری اسلامی، سیاست همسایگی ایران در قبال مناطق آسیایی، بسترهای سیاسی جمهوری اسلامی ایران با همسایگان، نگاه ایران به تحولات بین المللی در رفتار همسایگی آسیایی جمهوری، سیاست فرهنگ و استقبال از همسایگان، دیپلماسی تجارت و ادبیات آسیایی بر همسایگان، دیپلماسی گردشگری، چالش مقاومت در سیاست همسایگی آسیایی جمهوری اسلامی، نقش جایگاه علمی و فناوری جمهوری اسلامی در سیاست آسیایی و همسایگی، دیپلماسی پارلمانی در همسایگی جمهوری اسلامی ایران است.

کد خبر 1739736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha