قرارداد اجرای سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آبادکتول امضا شد

قرارداد ۴۵۰ میلیون یورویی معادل ۲۰ هزار میلیارد تومانی توسعه بخش بخار سیکل ترکیبی نیروگاه برق استان گلستان با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور و استاندار گلستان در محل دفتر رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، قرارداد ۴۵۰ میلیون یورویی معادل ۲۰ هزار میلیارد تومانی توسعه بخش بخار سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی‌آباد کتول با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور، استاندار گلستان، نماینده مردم شهرستان علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در محل دفتر رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بین  شرکت تولید نیروی آذرخش و گروه مپنا امضاء شد.

مبلغ اعتباری این پروژه بیش از ۲۰ همت است و با اجرای این پروژه ظرفیت تولید این نیروگاه از یک هزار مگاوات به یک هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است، همزمان با سفر دوم رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت به گلستان، عملیات اجرایی توسعه بخش بخار سیکل ترکیبی نیروگاه برق استان آغاز خواهد شد.

سیکل ترکیبی این نیروگاه در مدت سه سال به بهره برداری می‌رسد و راندمان تولید برق در این نیروگاه از ۳۲ درصد فعلی به حدود ۵۰ درصد خواهد رسید.

با اجرای این پروژه برای ۷۰۰ نفر مستقیم و ۳۰۰ نفر غیر مستقیم در دوران ساخت و ۱۰۰ نفر در دوران بهره برداری اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

کد خبر 1739791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha