افتتاح رصدخانه اقتصاد ایران

رصدخانه اقتصاد ایران و دو سامانه داشبورد شرکت های دولتی و سامانه شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور آیت الله رئیسی افتتاح شد.

خبرگزاری شبستان، گروه اقتصاد به نقل از صبح امروز و با حضور رئیس جمهور "رصد خانه اقتصاد ایران" و دو سامانه "داشبورد شرکت های دولتی" و "سامانه شرکت های دولتی" وزارت امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد.

به گزارش شادا، در این مراسم که وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونان این وزارتخانه نیز حضور داشتند، رئیس جمهور طی سخنانی از زحمات وزارت اقتصاد برای راه اندازی سامانه های مزبور قدر دانی کرد.

گفتنی است، "رصد خانه اقتصاد ایران" متولی رصد و تحلیل اقتصاد کشور و حاصل هم افزایی معاونت سیاستگذاری اقتصادی و مرکز فنآوری اطلاعات و اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

بنا بر این گزارش، در این رصد خانه، بطور مرتب داده های اقتصادی کشور رصد می شود تا دستان سیاستگذار برای اتخاذ بهترین تصمیمات همواره باز باشد.

این گزارش می افزاید: تمامی سامانه های هوشمند وزارت اقتصاد در این رصد خانه فعال و در دسترس مدیران ارشد اقتصادی کشور خواهند بود."سامانه داشبورد جامع اطلاعاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی" را نیز یکی دیگر از اقدامات مهم وزارت اقتصاد برای استقرار نظام حکمرانی داده و اولین گام تحولی در مدیریت داده محور حوزه مالی و اقتصادی کشور معرفی نموده است.

از ویژگی های این سامانه، "یکپارچگی بستر دسترسی به داده های معتبر"، "امکان پیدایش در عمق داده ها"، "ایجاد زیر ساخت فنی لازم جهت پشتیبانی از مدیریت داده محور در سطوح مختلف و پیشنهاد سناریوی اقدام بهینه بر اساس مدل های مبتنی بر هوش مصنوعی" است.

دستاورد های سامانه داشبورد، ایجاد شفافیت عملکردی وزارت اقتصاد و سازمان های تابعه در حوزه وضعیت شاخص های اقتصادی و مالی کشور و رصد پذیر نمودن آثار تصمیمات و اقدامات اجرایی آن عنوان شده است.

کد خبر 1739865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha