تحویل ۱۷۰۰ سند مالکیت شهرک های صنعتی و ۵۳۲ سند در راستای نهضت ملی مسکن

با حضور حسن بابایی، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در شورای قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال استان چهارمحال و بختیاری، اسناد مالکیت ۹ شهرک صنعتی، قطعات تفکیکی نهضت ملی مسکن و ماده (۱۰) قانون جهش تولید و تأمین مسکن در حمایت از رشد تولید و برنامه های اقتصادی و عمرانی کشور به دستگاههای مربوطه در این استان تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و رسانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در این جلسه که با حضور اعضای شوراهای قضایی و حفظ حقوق بیت المال، معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری و رؤسای جهادکشاورزی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، اوقاف و امور خیریه، بنیاد مسکن و شرکت شهرک های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، ۱۷۰۰ سند مالکیت مربوط به شهرک های صنعتی "شهرکرد"، "وردنجان"، "دیمه کوهرنگ"، "جونقان"، "اردل"، "ناغان"، "تشنیز"، "بروجن" و "بلداجی" به مساحت ۱۱۹ هکتار به شرکت شهرک های صنعتی استان تحویل داده شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در این جلسه ۵۱۰ سند مالکیت قطعات تفکیکی نهضت ملی مسکن در شهرکرد به مساحت ۲۰۴ هکتار و همچنین ۲۲ سند در راستای ماده (۱۰) قانون جهش تولید و تأمین مسکن در سطح استان به مساحت ۱۸۴ هکتار را به اداره کل راه و شهرسازی تحویل نمود.

دکتر بابایی در این جلسه با  اشاره  به اقدامات و جهش عملکردی ثبت استان در طی یکسال اخیر با حمایتهای رئیس کل دادگستری، استاندار و مدیریت و کارکنان ثبتی گفت: آمار رفع تداخلات اراضی استان از ۴ درصد در سال گذشته به ۶۰ درصد رسیده و همکاری جهادکشاورزی، منابع طبیعی و قضات هیأتها و کمیسیون های تخصصی ثبتی و قضایی در چهارمحال و بختیاری قابل تقدیر است.

عملکرد ۶۰ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی با ۱۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری در استان و ضرورت رفع مقاومتها در برابر صدور اسناد اراضی خرد شده کشاورزی با برداشت ناصحیح از برخی قوانین، از دیگر مواردی بود که دکتر بابایی به آنها اشاره کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این سفر یکروزه که صد و یکمین سفر استانی و بازدید میدانی وی محسوب می شد همچنین ساختمان کانون سردفتران و دفتریاران استان را در آستانه روز دفاتر اسناد رسمی افتتاح کرد.

محمد رزم رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز با ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ماهه دادگستری استان در اجرای برنامه های تحول و تعالی قوه قضائیه، از راه اندازی ۱۶ شعبه جدید دادگاه، دادیاری، بازپرسی، محاکم حقوقی، کیفری، تجدیدنظر و خانواده، جذب ۱۲۴ کارمند جدید، برگزاری جلسات منظم و تعامل با ائمه جمعه و نمایندگان مجلس، دستیابی به نرخ رسیدگی ۱۰۵ درصدی، کاهش آمار پرونده های مسن و برتر شدن دستگاه قضایی در ارزیابی های استانی، به عنوان برخی از این اقدامات و عملکردها یاد کرد و گفت: دادگستری کل استان از افزایش هیأتهای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی استقبال و تمهیدات لازم را در این زمینه اتخاذ می کند.

در این جلسه همچنین صفدر کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت، سلیمان مدیرکل ثبت استان، حیدری معاون امورهماهنگی عمرانی استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی گزارشی از روند حدنگاری، فعالیت کمیسیونهای رفع تداخلات اراضی و خدمات ثبتی استان ارائه کردند.

افتتاح ساختمان کانون سردفتران و دفتریاران استان 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آخرین برنامه سفر یکروزه به چهارمحال و بختیاری، ساختمان کانون سردفتران و دفتریاران این استان را نیز افتتاح کرد.

وی در این مراسم که رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان و خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور نیز حضور داشتند، با تشریح ابعاد مختلف طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: این طرح به زودی با تبدیل به قانون و الزامی شدن، وظیفه خطیری را بر عهده سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی می گذارد و قطعا منافع زیادی برای کشور در پی خواهد داشت.

کد خبر 1740559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha